Logo

Συνέχεια στη δικαστική διαμάχη του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών με το Ελληνικό Δημόσιο



 
 

aerolimenas 29-9-2014Συνέχεια θα δοθεί στη δικαστική διαμάχη μεταξύ του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και του Ελληνικού Δημοσίου...

(βασικού μετόχου του ΔΑΑ με 55% του μετοχικού κεφαλαίου του αεροδρομίου) με αφορμή την επιστροφή ΦΠΑ 167 εκατ. ευρώ.

Με πρόσφατη απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, ο ΔΑΑ καλείται να πληρώσει ΦΠΑ ποσού 12 εκατ. ευρώ για τα έτη 1998-2009 (το 50% έχει ήδη καταβληθεί ως προκαταβολή φόρου προκειμένου να προσφύγει δικαστικά).

Η διοίκηση του αεροδρομίου ξεκαθαρίζει ότι το ποσό αυτό αφορά μέρος των 167 εκατ. ευρώ το οποίο συμπεριλαμβάνει τρεις κατηγορίες φόρων:

ΦΠΑ επί των εξόδων φιλοξενίας.

ΦΠΑ επί του κόστους κατασκευής (που αφορά το μεγαλύτερο ποσοστό των ποσών που διεκδικεί το Ελληνικό Δημόσιο, περίπου το 85%)

ΦΠΑ επί των κοινών λειτουργικών δαπανών.

Παράλληλα αναφέρουν ότι σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης το αεροδρόμιο της Αθήνας εξαιρείται από τις παραπάνω κατηγορίες. Ωστόσο, μεταγενέστερα το Δημόσιο έκρινε ότι θα έπρεπε να επιβληθεί ΦΠΑ για τις εν λόγω τρεις κατηγορίες.

Αυτή είναι η βάση της «διαφωνίας» του ΔΑΑ με το ελληνικό Δημόσιο και στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία θα ασκήσει κάθε ένδικο μέσο που περιλαμβάνει την προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της απόφαση του Διοικητικού Εφετείου.

Παράλληλα η διοίκηση του ΔΑΑ διευκρινίζει ότι η Επιχείρηση του αεροδρομίου δεν χρωστά ούτε ένα ευρώ από άλλες κατηγορίες ΦΠΑ αλλά ούτε από εισφορές σε ασφαλιστικά ταμεία.

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) τονίζει τα ακόλουθα :

«Από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του, ο ΔΑΑ επιβάλλει σύννομα τον αναλογούντα ΦΠΑ επί όλων των υποκείμενων σε ΦΠΑ πωλήσεών του και τον αποδίδει πάντα εμπρόθεσμα προς το Ελληνικό Δημόσιο. Ειδικότερα, από 2001 έως 2013 έχει αποδοθεί ΦΠΑ ύψους 84 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, ο ΔΑΑ έχει αποδώσει στο ΕΔ διαχρονικά (2002-2013) με τη μορφή μερισμάτων, φόρων επί των μερισμάτων και ειδικών εισφορών, ποσό ύψους 1.038 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο δηλαδή μέρος των θετικών οικονομικών επιδόσεών του (της τάξεως του 74%) και συμβάλλει ουσιαστικά στην ελληνική οικονομία και την ανάπτυξη της χώρας μας, καθώς η προστιθέμενη αξία του για το σύνολο της ελληνικής ισούται με το 2,63% του ΑΕΠ της Ελλάδας» αναφέρεται σε ανακοίνωση του αεροδρομίου.

Επί της συγκεκριμένης νομικής διαφοράς, η οποία δεν αφορά στην κατασκευαστική εταιρεία HOCHTIEF ή οποιαδήποτε θυγατρική της, ο ΔΑΑ, αφού κατέβαλε εμπρόθεσμα όλες τις προβλεπόμενες από το νόμο προκαταβολές ύψους 46 εκατ. ευρώ που βεβαιώθηκαν από την αρμόδια ΔΟΥ για την περίοδο 1998-2012, ποσό το οποίο, λόγω των προσαυξήσεων, ανήλθε εν τέλει σε 167 εκατ. ευρώ συνολικά, τηρώντας όλες τις νόμιμες διαδικασίες, προσέφυγε σχετικά με τον καταλογισμό αυτόν, τον οποίο δεν αποδέχεται ως σύννομο, στα ελληνικά Διοικητικά Δικαστήρια και στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο του Λονδίνου, ασκώντας όλα τα σχετικά δικαιώματά του. Ο ΔΑΑ θα ασκήσει όλα τα προβλεπόμενα από τη Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου και το νόμο, εφαρμόζοντας κάθε προβλεπόμενη σχετική διαδικασία.

Η πρόσφατα εκδοθείσα απόφαση του Διοικητικού Εφετείου στην οποία γίνεται αναφορά στα δημοσιεύματα, αφορά σε μέρος της συνολικής διαφοράς ποσού 12 εκατομμυρίων Ευρώ που έχει καταλογισθεί για τις χρήσεις 2004-2009, εκ των οποίων το 50% έχει ήδη καταβληθεί ως νόμιμη προκαταβολή.

Αναφορικά με τη μετοχική σύνθεση του ΔΑΑ, σημειώνεται ότι, μετά το Ελληνικό Δημόσιο που είναι μέτοχος πλειοψηφίας με ποσοστό 55% (από το οποίο 30% έχει περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ), ο αμέσως μεγαλύτερος μέτοχος είναι η AviAlliance GmbH (θυγατρική του καναδικού fund PCP) με 40 % του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ καθώς και η οικογένεια Κοπελούζου με 5%.

ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ 29-9-2014 από directNEWS.gr πηγή: Ημερησία


Τελευταίες Ειδήσεις