Logo

Η Μόνα Λίζα ήταν… άντρας;



 
 

mnlz_4-2-2011Εδώ και αιώνες,  οι λάτρεις της τέχνης ψάχνουν το μυστήριο πίσω από το αινιγματικό χαμόγελό της.

Τώρα φαίνεται ότι η Μόνα Λίζα μπορεί να κρύβει άλλο ένα σημαντικό μυστικό – ότι ήταν άντρας!

 

 

Ένας ιστορικός τέχνης ισχυρίζεται ότι το μοντέλο του αριστουργηματικού πίνακα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, ήταν ένας νεαρός άνδρας ονόματι Τζαν Τζάκομο Καπρότι, του οποίου η μύτη και το στόμα φαίνεται να παρουσιάζουν σημαντικές ομοιότητες με εκείνα της Μόνα Λίζα.

Ο Καπρότι, ο οποίος ήταν επίσης γνωστός ως Σαλάι, εργαζόταν ως μαθητευόμενος με τον Ντα Βίντσι από το 1490 για περισσότερο από δύο δεκαετίες, ενώ υπήρχε η φήμη ότι οι δυο τους ήταν εραστές.

Ορισμένοι εμπειρογνώμονες, είχαν προτείνει στο παρελθόν ότι ο Ντα Βίντσι είχε βασίσει το συγκεκριμένο αριστούργημά του σε μια αυτοπροσωπογραφία.

ggc_4-2-2011Ο Σιλβάνο Βιντσέτι από την άλλη, ένας ερευνητής που αναλύει τον πίνακα με τη χρήση τεχνικών υψηλής μεγέθυνσης, ισχυρίζεται  ότι έχει βρει το γράμμα «S» κρυμμένο στα μάτια του μοντέλου, το οποίο μπορεί να είναι μια κωδικοποιημένη αναφορά στον Σαλάι.

Αρκετά από τα έργα του Ντα Βίντσι, συμπεριλαμβανομένου του “Αγίου Ιωάννη του Βαπτιστή” και ένα σχέδιο που ονομάζεται “Ενσαρκωμένος Άγγελος”, πιστεύεται ότι έχουν βασιστεί στον νεαρό Σαλάι.

Ο Βιντσέτι, πρόεδρος της Ιταλικής Εθνικής Επιτροπής για την Πολιτιστική Κληρονομιά, είπε ότι αυτά τα έργα ζωγραφικής απεικονίζουν έναν λεπτό, θηλυπρεπή νεαρό άνδρα με μακριές πυρόξανθες μπούκλες και σχεδόν πανομοιότυπα χαρακτηριστικά με αυτά του προσώπου της Μόνα Λίζα.

«Ο Σαλάι ήταν το αγαπημένο μοντέλο του Ντα Βίντσι», δήλωσε. «Ο καλλιτέχνης αναμφισβήτητα  προσέθεσε τα χαρακτηριστικά του Σαλάι στην τελευταία εκδοχή της Μόνα Λίζα».

Οι περισσότεροι ειδικοί  πιστεύουν ότι το μοντέλο για τη Μόνα Λίζα ήταν η Λίζα Γκεραρντίνι, η εικοσιτετράχρονη σύζυγος ενός πλούσιου εμπόρου μεταξιού της Φλωρεντίας, ενώ ισχυρίζονται ότι ο Λεονάρντο ξεκίνησε να τη ζωγραφίζει το 1503.

Ο Βιντσέτι ωστόσο, υποστηρίζει ότι ο καλλιτέχνης ενδέχεται να ξεκίνησε τον πίνακα στα τέλη της δεκαετίας του 1490 στο Μιλάνο, που συμπίπτει με την εποχή που χτίστηκε η σχέση του με τον Σαλάι.

Οι ισχυρισμοί του Βιντσέτι έχουν προκαλέσει σάλο στον κόσμο της τέχνης, με πολλούς να απορρίπτουν την ιδέα ότι η Μόνα Λίζα ήταν άντρας, ενώ ο εμπειρογνώμων των έργων του Ντα Βίντσι, Πιέτρο Μαράνι, είπε ότι η θεωρία του Βιντσέτι είναι “αβάσιμη”.

Ο καθηγητής τέχνης της Πολυτεχνικής Σχολής του Μιλάνου, δήλωσε: «Όλα τα θέματα του Λεονάρντο μοιάζουν μεταξύ τους, γιατί ο καλλιτέχνης αποτυπώνει ένα αφηρημένο ιδανικό ομορφιάς. Όλοι έχουν το διπλό αυτό χαρακτηριστικό του αρσενικού και του θηλυκού στα έργα του».

ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ 4-2-2011 από directNEWS.gr

σχετικά θέματα:

Τι κρύβουν τα μάτια της Μόνα Λίζα;


Τελευταίες Ειδήσεις