Logo

Με προβλήματα τα ΜΜΕ στη Νοτιανατολική Ευρώπη



 
 

media_literacy_24-11-2010Υπάρχουν πάρα πολλά ΜΜΕ, ηλεκτρονικά και έντυπα, περισσότερα από ότι μπορεί να αντέξει η αγορά. Κάποια από αυτά λειτουργούν είτε χωρίς άδεια, είτε με δάνεια, αντιμετωπίζοντας οικονομικά προβλήματα. Αυτό σημαίνει ότι τις περισσότερες φορές το περιεχόμενο που προσφέρουν είναι χαμηλής ποιότητας, διότι η ποιότητα κοστίζει.

 Αυτό ήταν το κύριο συμπέρασμα της διεθνούς διημερίδας που διοργανώθηκε στη Βόννη με θέμα «τα ΜΜΕ στη Νοτιοανατολική Ευρώπη». Σ’ αυτήν έλαβαν μέρος δεκάδες εκπρόσωποι των μίντια, της επιστήμης και διεθνών οργανισμών καταθέτοντας τις μελέτες τους ή τις απόψεις τους. Μεταξύ αυτών και ο Γιώργος Τσουρβάκας, επίκουρος καθηγητής στο τμήμα Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε. του ΑΠΘ.

Στην εισήγησή του ο Έλληνας πανεπιστημιακός περιέγραψε το μιντιακό τοπίο υποστηρίζοντας ότι   στις αγορές της νοτιοανατολικής Ευρώπης εντοπίζεται μια υπερβολική συγκέντρωση ιδιοκτησίας, συγκέντρωση μεριδίων διαφημιστικής πίτας και συγκέντρωση κοινού σε λίγες επιχειρήσεις. «Αυτό σημαίνει ότι αυτά τα ΜΜΕ  έχουν πολύ μεγάλη επίδραση, ή ότι δέχονται την επίδραση άλλων οργανισμών, όπως της εκάστοτε κυβέρνησης, ή κάποιων άλλων οικονομικών συμφερόντων. Έτσι λοιπόν διαμορφώνεται μια δύσκολη κατάσταση, επειδή δεν υπάρχει πλουραλισμός και επειδή δεν υπάρχει μια υγιής κατάσταση στους οργανισμούς αυτούς», προσέθεσε  ο Έλληνας καθηγητής.

Εξάλλου, ο κύριος Τσουρβάκας επεσήμανε στην εισήγησή του ότι o αριθμός των μιντιακών επιχειρήσεων στη Νοτιοανατολική Ευρώπη είναι δυσανάλογος με τον πληθυσμό των χωρών στον οποίο απευθύνεται . Αυτό οφείλεται στο γεγονός, όπως είπε ότι οι περισσότερες σχετικές επιχειρήσεις είναι οικογενειακού χαρακτήρα, που λειτουργούν με μικρό και συνήθως κακοπληρωμένο προσωπικό. Στόχος τους είναι να έχουν λόγο στη δημόσια σφαίρα, να ασκούν επιρροή. Οι τοπικές επιχειρήσεις στηρίζονται στις τοπικές διαφημίσεις, άλλα όλα γίνονται ερασιτεχνικά.

Αναφερόμενος επίσης στην Ελληνική αγορά των μέσων ενημέρωσης ο κύριος Τσουρβάκας σημείωσε ότι τα έντυπα μέσα περνούν μεγάλη κρίση, που εκφράζεται μεταξύ άλλων στη μείωση των διαφημιστικών εσόδων.

«Αντίθετα, τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ έχουν περάσει σε μια νέα εποχή. Υπάρχουν αρκετοί τηλεοπτικοί σταθμοί, οι οποίοι μολονότι δεν έχουν πετύχει ακόμη έναν βαθμό διαφοροποίησης περιεχομένου μεταξύ τους, και δεν έχουν ακόμη υιοθετήσει ικανοποιητικό βαθμό υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, εντούτοις έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο και κατέχουν σημαντικό μέρος της διαφημιστικής πίτας, ενώ έχουν προχωρήσει π.χ. στην ανάπτυξη ψηφιακών μορφών του προϊόντος τους. Άρχισαν τα δημόσια προγράμματα και ακολουθούν τα ιδιωτικά. Κάνουν επίσης χρήση των νέων τεχνολογιών, όπως του ίντερνετ ή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας…κλπ».

Ωστόσο, προσέθεσε ο κύριος Τσουρβάκας, η κατάσταση στο μιντιακό τοπίο  της χώρας μας  επιδεινώνεται εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Με δεδομένο λοιπόν ότι αυτοί οι οργανισμοί έχουν υψηλά κόστη ενώ παράλληλα οι επενδυτικές προοπτικές είναι περιορισμένες, θα πρέπει οι μιντιακές επιχειρήσεις να κάνουν περισσότερες συνεργασίες.   Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να μοιραστούν το κόστος τους στη διαδικασία παραγωγής, είτε μεταξύ τους, είτε μεταξύ έντυπων και ηλεκτρονικών ΜΜΕ. ΄Ετσι θα  είναι περισσότερα τα ΜΜΕ που θα αντέξουν στην αγορά και θα μοιράζονται την πίτα, κατέληξε στην εισήγησή του ο ΄Ελληνας καθηγητής.

ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ 24-11-2010 από directNEWS πηγή: deutsche welle


Τελευταίες Ειδήσεις