Logo

Έντεκα τρόποι για να διακρίνετε τα προϊόντα «μαϊμού» στο Διαδίκτυο



 
 

online-agores2-16-3-2017Την προσοχή των καταναλωτών για τα προϊόντα απομιμήσεων που πωλούνται μέσω διαδικτύου εφιστά το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας, παρέχοντας συμβουλές για την αποφυγή των παγίδων στις ηλεκτρονικές αγορές τους. Όπως αναφέρει το Κέντρο σε ανακοίνωσή του, οι απομιμήσεις...

οι οποίες πωλούνται πλέον ευκολότερα χάρη στο ηλεκτρονικό εμπόριο, θέτουν σε κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια των καταναλωτών, και επισύρουν βαριές ποινικές κυρώσεις σε όλες της χώρες-μέλη της Ε.Ε.. Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας σημειώνει πως λαμβάνει καταγγελίες από καταναλωτές, οι οποίοι, συνειδητά ή μη, αγόρασαν ηλεκτρονικά τέτοια προϊόντα, τα οποία, πολλές φορές, δεν τα παρέλαβαν καν, επειδή κατασχέθηκαν από τις τελωνειακές αρχές.

«Οι πολύ μεγάλες ευκαιρίες μπορεί να κρύβουν παγίδες. Δεν είναι όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα αξιόπιστα ούτε όλες οι διαφημιστικές καταχωρήσεις αληθινές» προειδοποιεί η Διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Αθηνά Κοντογιάννη.

11 τρόποι εντοπισμού προϊόντων απομίμησης στο Διαδίκτυο:

1. Δίνουμε προσοχή στις περιγραφές που αναγράφονται κάτω από την ηλεκτρονική διεύθυνση της εταιρείας στα αποτελέσματα της εκάστοτε μηχανής αναζήτησης: Όταν περιλαμβάνονται φράσεις όπως "πάμφθηνο" ή "απόκτησε δωρεάν", πρόκειται, κάποιες φορές, για ιστοσελίδες με αυξημένο κίνδυνο απάτης.

2. Επαληθεύουμε την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας του πωλητή που βρίσκονται συνήθως κάτω από τους "όρους χρήσης" της ιστοσελίδας και τα συγκρίνουμε με τα στοιχεία της ιστοσελίδας της επιχείρησης στον επίσημο καταχωρητή εκχώρησης ονομάτων χώρου (Domain Names) με κατάληξη .gr, ο οποίος έχει αδειοδοτηθεί από την ΕΕΤΤ, και ειδικότερα με το πεδίο 'Ποιος είναι ο ιδιοκτήτης'. Είναι επίσης σημαντικό, να υπάρχουν πλήρη στοιχεία επικοινωνίας με την εταιρεία (επωνυμία, διεύθυνση, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τηλέφωνο), αριθμός καταχώρησης στο ΓΕΜΗ, ΑΦΜ ή άλλα αντίστοιχα αν πρόκειται για ηλεκτρονικό κατάστημα που εδρεύει σε άλλο κράτος μέλος.

3. Διαβάζουμε τυχόν κριτικές και σχόλια των καταναλωτών για τον συγκεκριμένο προμηθευτή, με τις οποίες μεταφέρουν την εμπειρία τους από τη μεταξύ τους συναλλαγή, πολύ περισσότερο αν πρόκειται για άγνωστο κατάστημα.

4. Επαληθεύουμε την αυθεντικότητα του σήματος αξιοπιστίας της ιστοσελίδας, αν υπάρχει τέτοιο.

5. Ελέγχουμε αν η συγκεκριμένη επώνυμη μάρκα διαθέτει λίστα επίσημων συνεργατών για την πώληση των προϊόντων της ή αν έχει καταγγείλει ιστοσελίδες που πωλούν προϊόντα απομίμησης.

6. Συγκρίνουμε τις τιμές με αυτές του επίσημου καταστήματος. Δεν εμπιστευόμαστε ιστοσελίδες που προσφέρουν ύποπτα ελκυστικές προσφορές στο διαδίκτυο ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

7. Αντιπαραβάλλουμε το επίσημο λογότυπο της μάρκας με αυτό που εμφανίζεται στην αμφισβητούμενη ιστοσελίδα ή πάνω στο προς πώληση προϊόν.

8. Συμβουλευόμαστε τους γενικούς όρους και προϋποθέσεις χρήσης της ιστοσελίδας και αγοράς από αυτή και βεβαιωνόμαστε ότι τηρεί τους κανονισμούς για τα δικαιώματα του καταναλωτή.

9. Είμαστε επιφυλακτικοί με τις κακοσχεδιασμένες ιστοσελίδες, με όσες δεν χρησιμοποιούν σωστά την ελληνική γλώσσα ή διαθέτουν εικόνες ύποπτα κακής ποιότητας.

10. Διασφαλίζουμε την πληρωμή μας. Προτιμάμε πάντοτε μεθόδους πληρωμής που μπορούν να ανακληθούν, μέσω αμφισβήτησης συναλλαγής με την τράπεζά μας (ιδίως χρεωστική ή πιστωτική κάρτα, κατά προτίμηση προπληρωμένη για ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια). Αποφεύγουμε τις μεταφορές χρημάτων με εντολή πληρωμής, με μεταφορά μετρητών ή, ακόμη, και με τραπεζικό έμβασμα, πολύ περισσότερο όταν δεν υπάρχουν στην ιστοσελίδα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας με την εταιρεία.

11. Διασταυρώνουμε αν το ηλεκτρονικό κατάστημα αποδέχεται την εξωδικαστική επίλυση οικονομικών διαφορών που ενδέχεται να προκύψουν με τη διαμεσολάβηση του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, αν είναι διασυνοριακές εντός Ε.Ε. (συμπεριλαμβανομένων της Νορβηγίας και της Ισλανδίας), ή από τον Συνήγορο του Καταναλωτή ή άλλο φορέα που είναι καταχωρημένος στο οικείο Μητρώο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή. Σε κάθε περίπτωση αναζητούμε αν υπάρχει στην ιστοσελίδα του η παραπομπή στην πλατφόρμα της ηλεκτρονικής επίλυσης των διαφορών (πλατφόρμα ΗΕΔ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως οφείλει σύμφωνα με την ενωσιακή νομοθεσία.

Το Κέντρο συμβουλεύει τους καταναλωτές, εφόσον έχουν ήδη στην κατοχή τους προϊόντα απομίμησης:

• Να απευθυνθούν στην Τράπεζά τους και στον εκδότη της κάρτας τους για πληροφορίες σχετικά με τυχόν διαδικασίες μέσω των οποίων μπορούν να απαιτήσουν επιστροφή χρημάτων ή πίστωση ποσού μέσω αμφισβήτησης συναλλαγής.

• Αν έχουν αντιληφθεί περίπτωση απάτης, να καταγγείλουν το περιστατικό στις αρμόδιες αρχές παρέχοντας τις απαραίτητες πληροφορίες (Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, τελωνεία, εισαγγελικές αρχές).

• Να επικοινωνήσουν με την επίσημη επιχείρηση στην οποία ανήκει η συγκεκριμένη αυθεντική μάρκα προϊόντος ή τον αντιπρόσωπο αυτής και να τους ενημερώσουν. Δεδομένου ότι διαθέτουν κατοχυρωμένα εμπορικά σήματα, μπορούν να στραφούν εναντίον αυτών των ιστοσελίδων.

Για περισσότερες πληροφορίες οι καταναλωτές μπορούν να απευθυνθούν στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας:

Λεωφ. Αλεξάνδρας 144 Τ.Κ. 114 71 Αθήνα

Τηλ: 210 6460284-734 Fax: 210 6460784

info@eccgreece.gr

http://www.eccgreece.gr

ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ 16-3-2017 από directNEWS.gr


Τελευταίες Ειδήσεις