Logo

Το αυτοκίνητο έχει γενέθλια !



 
 

antikes7_31-1-2011Το αυτοκίνητο - αγαπημένος…. συνοδοιπόρος και για άλλους, πιο φανατικούς της οδήγησης, προέκταση του χεριού τους – έχει γενέθλια !

Έγινε 125 χρονών και παρά το γεγονός ότι… πολυκαίρισε , έναν και πλέον αιώνα, πάνω στη γη κανείς δεν μπορεί να πει ότι το βαρέθηκε.

Αντιθέτως και παρά τις εκάστοτε οικονομικές κρίσεις μια από τις οποίες διερχόμαστε και τώρα, εξακολουθεί να είναι ο αδιαφιλονίκητος «βασιλιάς» των μετακινήσεών μας.

Ήταν τέλη Ιανουαρίου του 1886 όταν ο μηχανικός από το Μάνχαιμ Καρλ Μπεντς, από το Μάνχαϊμ, παρουσίασε την εφεύρεσή του στην υπηρεσία ευρεσιτεχνίας : Ήταν ένα όχημα με τρεις τροχούς το οποίο είχε μηχανή εσωτερικής καύσης 0,8 ίππων, με τελική ταχύτητα 18 χιλιομέτρων την ώρα.

Την ίδια ακριβώς περίοδο ένας άλλος ονειροπόλος κατασκευαστής – επιβεβαιώνοντας τη ρήση ότι τα «μεγάλα πνεύματα συναντώνται» - o Γκότφριντ Ντάιμλερ, δημιουργεί ένα όχημα με τέσσερις τροχούς, που έμοιαζε περισσότερο με αλογάμαξα και λιγότερο με αυτοκίνητο.

antikes8_31-1-2011Μέχρι το 1908 το αυτοκίνητο ήταν ένα είδος πολυτελείας για πολύ – πολύ πλούσιους. Τότε ο Χένρυ Φόρντ άλλαξε τα δεδομένα με την παρουσίαση του μοντέλου «Τ», ανοίγοντας νέες προοπτικές για την αμερικανική βιομηχανία.

Τα εργοστάσια στην Αμερική έβαλαν μπρος τις μηχανές, διπλασίασαν τα μεροκάματα των εργατών, μείωσαν το ωράριο εργασίας και το αυτοκίνητο έγινε προϊόν μαζικής παραγωγής. Μέχρι το 1927 η εταιρεία «Φορντ» είχε πουλήσει 15 εκατομμύρια αυτοκίνητα τύπου «Τ».

Περίπου μια δεκαετία μετά η Γερμανία φιλοδοξεί να μπει στο «παιχνίδι» της μαζικής παραγωγής, χάρη στον Αυστριακό μηχανικό Φέρντιναρντ Πόρσε, ο οποίος σχεδίασε το «αυτοκίνητο του λαού», το «Φόλκσβαγκεν», γνωστότερο ως «σκαραβαίο», που έχει τετρακίνητο αερόψυκτο κινητήρα. Ωστόσο, ο πόλεμος φέρνει πίσω τα σχέδια των γερμανών για μια οργανωμένη και παραγωγική αυτοκινητοβιομηχανία.

antikes9_31-1-2011Το 1945, η Γερμανία στην προσπάθειά της να αναγεννηθεί μέσα από τις στάχτες, που άφησε πίσω το χιτλερικό καθεστώς, ξεκινά και πάλι τις παραγωγικές μηχανές στο Βόλφσμπουργκ. Τέσσερα χρόνια μετά στο εργοστάσιο της πόλης η παραγωγή φτάνει τα 50.000 «Φόλκσβαγκεν».

Σήμερα στη Γερμανία, όπως επισημαίνει η deutschewelle, έχουν απομείνει μόνο τρεις από τους δεκάδες κατασκευαστές του μεσοπολέμου. Πρόκειται για τον όμιλο «Φολκσβαγκεν», θυγατρικές του οποίου είναι η «Άουντι» και η «Πόρσε»- τη Μπε – Εμ Βε και τον όμιλο Ντάιμλερ.

ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ 31-1-2011 από directNEWS.gr


Τελευταίες Ειδήσεις