Logo

Άρειος Πάγος: Κάθειρξη 30 ετών σε δουλέμπορο που κακοποιούσε μετανάστες



 
 

metanastes 17-4-2015Επικυρώθηκε από τον Άρειο Πάγο η ποινή κάθειρξης 30 ετών και 6 μηνών που είχε επιβληθεί σε αδίστακτο δουλέμπορο, παράλληλα με χρηματική ποινή 350.000 ευρώ. Πρόκειται για τον έναν από τρεις διακινητές που είχαν αποβιβάσει...

31 παράνομους μετανάστες στις ακτές του νομού Λάρισας, το 2009. Οι μετανάστες – ανάμεσά τους γυναίκες και ένα παιδί – είχαν κυριολεκτικά στοιβαχθεί στο αμπάρι ενός κλεμμένου ιστιοφόρου που ξεκίνησε από την Τουρκία και οι δουλέμποροι ξυλοκοπούσαν όποιον τολμούσε να βγει από αυτό για να αναπνεύσει. Για το ταξίδι αυτό, οι μετανάστες είχαν πληρώσει ποσά που κυμαίνονταν από 5.000 έως 12.000 δολάρια το «κεφάλι».

Οι δύο από τους τρεις διακινητές συνελήφθησαν, ενώ ο τρίτος κατάφερε να διαφύγει. Το Πενταμελές Εφετείο Λάρισας τους καταδίκασε σε ποινή 30 ετών και 6 μηνών (εκτίσιμα 25 χρόνια) για δύο αδικήματα και ειδικότερα για α) παράνομη προώθηση υπηκόων τρίτων χωρών από τα σημεία εισόδου στην ελληνική επικράτεια, κατ' επάγγελμα, με την επιβαρυντική περίσταση, ότι από την πράξη αυτή μπορούσε να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο και β) σύσταση συμμορίας.

Ο ένας από τους καταδικασθέντες άσκησε αναίρεση στον Άρειο Πάγο, υποστηρίζοντας ότι η απόφαση του Εφετείου δεν είχε την απαιτούμενη από τον νόμο αιτιολογία. Ωστόσο, το Ποινικό Τμήμα του Ανώτατου Δικαστηρίου απέρριψε την αίτησή του, κρίνοντας ότι η εφετειακή απόφαση έχει πλήρη και εμπεριστατωμένη αιτιολογία, χωρίς να παρουσιάζει κενά και αντιφάσεις.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η αρεοπαγιτική απόφαση, στο σκέλος που περιγράφει τις συνθήκες μεταφοράς των λαθρομεταναστών. Αναφέρει:

«Τη μεταφορά ενήργησαν κατ' επάγγελμα, έχοντας διαμορφώσει την κατάλληλη υποδομή με πρόθεση επανειλημμένης τέλεσης, μετά από συστηματική οργάνωση, άμεση συνεργασία και σχεδιασμό κοινής επιχείρησης μεταφοράς και προώθησης των παραπάνω λαθρομεταναστών στο εσωτερικό της χώρας, που μεθόδευσαν στην Ελλάδα (Αθήνα) με τα λοιπά μέλη της οργάνωσης, που δρούσαν στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και με σκοπό τον πορισμό εισοδήματος.

Για τη μεταφορά και την εν συνεχεία προώθηση των αλλοδαπών στην ελληνική επικράτεια, έλαβαν, αυτοί και οι συνεργάτες τους, από κάθε αλλοδαπό το χρηματικό ποσό των 5.000-10.000 δολαρίων ή και 12.000 δολάρια, το οποίο στη συνέχεια μοιράζονταν.

Ακόμη ο πρώτος κατηγορούμενος (R. M.) κατά τη διάρκεια της μεταφοράς επικοινωνούσε τηλεφωνικά με τους συνεργάτες του και τους καθοδηγούσε για το ακριβές σημείο και την ακριβή ώρα παραλαβής των λαθρομεταναστών.

Οι 26 λαθραίοι αλλοδαποί που συνελήφθησαν καθώς και τέσσερις-πέντε γυναίκες και ένα παιδί, που διέφυγαν με αυτοκίνητο είναι άτομα που προέρχονται από πτωχές χώρες και αναζητούσαν καλύτερη τύχη σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ιταλία, Ολλανδία), μεταξύ αυτών και στη χώρα μας.

Ξεκίνησαν προ διμήνου περίπου από τη χώρα τους έχοντας καταβάλει σε διάφορα πρόσωπα στη χώρα τους ή την Τουρκία, για μεταφορά τους σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διάφορα χρηματικά ποσά που κυμαίνονταν από 5.000-10.000 ή και 12.000 δολάρια, μέρος των οποίων κατέληξε στα χέρια των κατηγορουμένων και των συνεργατών τους.

Οι αλλοδαποί μετέβησαν αρχικά στην Τουρκία, όπου παρέμειναν σε ξενοδοχείο της Κωνσταντινούπολης και αναχώρησαν βραδινές ώρες της 3/4.7.2009 με το ιστιοφόρο σκάφος και βραδινές ώρες της 5/6.7.2009 αποβιβάστηκαν στα παράλια του νομού Λάρισας.

Δύο κατηγορούμενοι κατά τη διάρκεια της μεταφοράς είχαν στοιβάξει κυριολεκτικά τους αλλοδαπούς στο αμπάρι του ιστιοφόρου και δεν τους άφηναν να βγουν έξω, παρά μόνο για 5 λεπτά και μετά τους χτυπούσαν βάναυσα για να εισέλθουν και πάλι μέσα στο αμπάρι.

Φαγητό δεν τους παρείχαν. Οι αλλοδαποί τρέφονταν με ξηρά τροφή που είχαν μαζί τους. Οι κατηγορούμενοι επιβίβασαν τους αλλοδαπούς στο ιστιοφόρο και τους οδήγησαν στο αμπάρι του, με ανεπαρκή χωρητικότητα για ένα τόσο μεγάλο αριθμό ανθρώπων (περίπου 30 άτομα).

Κατά τη μεταφορά θα μπορούσε να προκύψει κίνδυνος για τους ανθρώπους αυτούς, όχι μόνο λόγω των άθλιων συνθηκών στο αμπάρι του ιστιοφόρου, στο οποίο οι αλλοδαποί ήταν στοιβαγμένοι, της μη παροχής τροφής και νερού, της αδυναμίας αερισμού του χώρου, αλλά και διότι το ιστιοφόρο δεν ήταν αξιόπλοο και δεν μπορούσε να μεταφέρει με ασφάλεια τόσα πολλά άτομα, αν ληφθεί μάλιστα υπόψη και η μεγάλη απόσταση που διήνυσε από τα παράλια της Τουρκίας μέχρι τις ελληνικές ακτές».

ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ 17-4-2015 από directNEWS.gr


Τελευταίες Ειδήσεις