Logo

Θεσσαλονίκη: Μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία για τα λεωφορεία χωρίς κλιματισμό



 
 

Μηνυτήρια αναφορά, κατά παντός υπευθύνου, κατέθεσαν δημοτικοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης του Δήμου Θεσσαλονίκης, ζητώντας να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες αναφορικά με τα πενήντα λεωφορεία που προμηθεύτηκε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λιψία.

Τα λεωφορεία τέθηκαν εκτός μάχης από την πρώτη θερμή ημέρα του καλοκαιριού αφού ελλείψει κλιματισμού και παραθύρων είναι αδύνατο να διεξαχθούν δρομολόγια.

Την μηνυτήρια αναφορά, που κατατέθηκε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, συνυπογράφουν οι Κατερίνα Νοτοπούλου, Μαρία Αρβανιτίδου, Γλυκερία Καλφακάκου, Μαρία Πασχαλίδου, Ελένη Χρυσίδου και Ανδρέας Κουράκης.

Ζητούν να διερευνηθούν μεταξύ άλλων τα αδικήματα της παράβασης καθήκοντος, της δωροληψίας- δωροδοκίας υπαλλήλου, της πρόληψης μολυσματικών ασθενειών, της παρακώλυσης συγκοινωνιών και της εμπορίας επιρροής- νόμος περί μεσαζόντων.

Σε δηλώσεις της έξω από το Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης, η Κατερίνα Νοτοπούλου, βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης του κεντρικού Δήμου «Θεσσαλονίκη Μαζί», χαρακτήρισε τα συγκεκριμένα λεωφορεία «σαπάκια», στηλιτεύοντας τη νομιμότητα ως προς τη διαδικασία προμήθειας, ενώ έκανε λόγο για «σοβαρές ευθύνες» και τόνισε ότι «υπάρχει πολιτικό ζήτημα».

Τι απαντά ο Δήμος Θεσσαλονίκης

«Οι υγειονομικές μάσκες σώζουν, οι μάσκες της υποκρισίας εξοργίζουν και θυμώνουν τους Θεσσαλονικείς» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Δήμος Θεσσαλονίκης, με αφορμή την κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς για το θέμα της αγοράς από τον Δήμο λεωφορείων από τη Λειψία και της παραχώρησής τους στον ΟΑΣΘ για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών.

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, ότι «όλοι αυτοί που είχαν θέσεις ευθύνης είτε στον Δήμο είτε στην Κυβέρνηση και επί τόσα χρόνια άφησαν τον ΟΑΣΘ να φθάσει στο έσχατο σημείο της παρακμής, σήμερα έρχονται και καταγγέλλουν. Φαίνεται ότι ξεχνούν πως το καλοκαίρι του 2019 ο ΟΑΣΘ κυκλοφορούσε στην πόλη 200-230 οχήματα ημερησίως, πολλά από αυτά ηλικίας μεγαλύτερης των 20 ετών. Ξεχνούν την αγανάκτηση και την ταλαιπωρία πολιτών και επισκεπτών, ξεχνούν τις εικόνες ντροπής, την κατάρρευση της τηλεματικής, τις δεκάδες βλάβες μηνιαίως».

Παράλληλα ο Δήμος τονίζει ότι «η παρούσα Διοίκηση του Δήμου δεν περιέγραψε απλά το πρόβλημα, δεν κούνησε το δάχτυλο και δεν κατήγγειλε, αλλά έδωσε λύση-μεσούσης μάλιστα της πανδημίας- και αυτό ίσως ενοχλεί πολλούς». Επαναλαμβάνει ότι «η αγορά των λεωφορείων από τη Λειψία έγινε υπό πολύ συγκριμένες προϋποθέσεις κι έπειτα από διεθνή διαγωνισμό-49 οχήματα σε εξαιρετική κατάσταση, σε εξαιρετική τιμή (11.000 ευρώ έκαστο), τεχνολογίας euro5+, έπειτα από ενδελεχή έλεγχο και έγκριση των τεχνικών υπηρεσιών του ΟΑΣΘ». Διευκρινίζει, επίσης ότι οι όροι του χρησιδανείου ανάμεσα στον Δήμο και τον ΟΑΣΘ προβλέπουν την διενέργεια προσαρμογών για την προσθήκη κλιματιστικών και άλλες εργασίες και γνωστοποιεί ότι «η Διοίκηση του ΟΑΣΘ ανακοίνωσε τη διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για την τοποθέτηση κλιματισμού και για τη συντήρηση των οχημάτων».

Σχολιάζει τέλος ότι «συνολικά η κατάσταση στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών είναι σημαντικά βελτιωμένη από πλευράς μεγέθους του στόλου, καθώς κυκλοφορούν περισσότερα από 400 οχήματα αισθητά χαμηλότερης ηλικίας. Υπάρχουν, ασφαλώς, σημαντικά περιθώρια βελτίωσης και η προσπάθεια συνεχίζεται συστηματικά».

«Αντιλαμβανόμαστε την αδυναμία της αντιπολίτευσης να ασχοληθεί με τα προβλήματα της πόλης. Είναι πάγια τακτική της, άλλωστε, να βρίσκει προβλήματα στις λύσεις, χωρίς ποτέ να προσφέρει λύση στα προβλήματα.

Είναι ξεκάθαρο πως ορισμένοι επενδύουν στη στασιμότητα της πόλης. Δεν θέλουν το μετρό, δεν θέλουν νέα οχήματα για τον ΟΑΣΘ, αποστρέφονται κάθε έργο υποδομής και προσπαθούν να εμποδίσουν την πρόοδό της, όπου και όπως μπορούν. Η Θεσσαλονίκη, όμως, αυτή τη φορά θα προχωρήσει. Αυτή είναι η δική μας δέσμευση, η καθημερινή μας προσπάθεια» υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση.

ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ 13-7-2021 από directNEWS.gr πηγή: efsyn.gr


Τελευταία Δικαστικά