Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση (έρευνα) παρήγγειλαν οι εισαγγελικές αρχές, καθώς τα στοιχεία που υπάρχουν μέχρι στιγμής δεν είναι αρκετά για να οδηγήσουν σε σαφή δίωξη. Το πρωί του Σαββάτου συνελήφθησν και οδηγήθηκαν στον εισαγγελέα Κέρκυρας ο πλοίαρχος και δύο μηχανικοί του πλοίου και στη συνέχεια αφέθηκαν ελεύθεροι.
Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε ο ανταποκριτής στην Κέρκυρα, η κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση θα διεξαχθεί από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Κέρκυρας υπό την επίβλεψη δύο αντεισαγγελέων, της κ. Κοσκινάρη και του κ. Ηλιόπουλου, καθώς και την εποπτεία του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών κ. Λαμπρίδη.
Σύμφωνα με την εισαγγελική παραγγελία θα εξεταστεί αν έχουν τελεστεί τα αδικήματα του ναυαγίου, του εμπρησμού και της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι εισαγγελείς έχουν δώσει δέκα κατευθυντήριες γραμμές στα μέλη του Κεντρικού Λιμεναρχείου που θα διεξάγουν την έρευνα, μεταξύ των οποίων και η διενέργεια αυτοψίας προκειμένου να εξεταστούν τα αίτια που προκάλεσαν την καταστροφική πυρκαγιά. Επίσης, να ληφθούν και ένορκες καταθέσεις από όλους τους διασωθέντες, καθώς και άλλους μάρτυρες που είψαν τι συνέβη και ξεκίνησε αυτή τη πυρκαγιά, δηλαδή τους ψαράδες που ήταν εκεί.
Αγωνία
Εντείνεται η αγωνία για τους 12 αγνοούμενους επιβάτες του φλεγόμενου πλοίου «Euroferry Olympia» με τις έρευνες για τον εντοπισμό τους να έχουν ξεκινήσει με το πρώτο φως της ημέρας την Κυριακή.
Ταυτόχρονα, καταβάλλονται τεράστιες προσπάθειες για να να μη βυθιστεί το πλοίο.
Πηγές από το Λιμενικό Σώμα τόνιζαν πως μέχρι το βράδυ της Παρασκευής τα θερμικά φορτία στο πλοίο, το σκοτάδι και οι πυκνοί καπνοί δυσχεραίνουν το έργο των διασωστών.
Οι πληροφορίες λένε ότι στο εσωτερικό του πλοίου επικρατούν θερμοκρασίες πάρα πολύ υψηλές που φτάνουν τους 500-600 βαθμών Κελσίου, ενώ στις δεξαμενές του το Euroferry Olympia φέρεται να έχει πάνω από 700 τόνους.
Φόβοι για περισσότερους αγνοούμενους - Η μάχη της ΕΜΑΚ
Το βράδυ της Παρασκευής ο επίσημος αριθμός των αγνοουμένων αυξήθηκε από 11 σε 12, καθώς το ένα από τα δύο άτομα που απεγκλωβίστηκαν από το γκαράζ του πλοίου δεν ήταν στην επίσημη λίστα των επιβατών, γεγονός που αυξάνει τους φόβους για περισσότερους, οι οποίοι είχαν ανέβει λαθραία στο πλοίο.
Ο επικεφαλής της ελληνικής ομάδας διάσωσης, Γιώργος Γλυοφρύδης, δήλωσε στον ΣΚΑΪ πως από την Παρασκευή το πρωί που έφτασαν στην περιοχή, ξεκίνησαν έρευνα στη θαλάσσια περιοχή, για να δουν αν υπήρχαν ναυαγοί και να περισυλλεγούν, ωστόσο δε βρέθηκε κανείς. Αυτό σημαίνει ότι οι αγνοούμενοι πιθανότατα παραμένουν εγκλωβισμένοι μέσα στο πλοίο.
Άνδρες της ΕΜΑΚ με το πρώτο φως της ημέρες ρίχτηκαν στη μάχη προκειμένου να εντοπίσουν όσο το δυνατόν πιο γρήγονρα τους 12 επιβάτες που αγνοούνται. Πρόκειται για επτά Βούλγαρους, τρεις Έλληνες, έναν Τούρκο και έναν Λιθουανό. Οι τρεις Έλληνες κατάγονται από Αθήνα και Κρήτη.
Αυτή την ώρα, το πλοίο έχει προσδεθεί από ρυμουλκό και δεν κινδυνεύει πλέον να παρασυρθεί και να προσαράξει στα αβαθή ή να προσκρούσει επάνω σε κάποιο άλλο πλοίο. Η κατάσβεση της πυρκαγιάς στο πλοίο επιχειρείται από τα ρυμουλκά, καθώς και τα πυροσβεστικά πλοία της Πυροσβεστικής.
Δίπλα στο φλεγόμενο πλοίο βρίσκονται η φρεγάτα Ύδρα του Πολεμικού Ναυτικού, πυροσβεστικό πλοίο, ναυαγοσωστικό σκάφος δύο πλωτά και ένα αντιρρυπαντικό σκάφος του λιμενικού σώματος, έξι ρυμουλκά και δύο παραπλέοντα πλοία, ενώ πετούν εναλλάξ ένα ελικόπτερο του Λιμενικού, ένα της Πολεμικής Αεροπορίας και ένα του Πολεμικού Ναυτικού.
Στο μεταξύ έμπειρη ναυαγοσωστική ομάδα (αποτελούμενη από 14 άτομα), των ναυαγοσωστικών εταιρειών MEGATUGS και SMIT Salvage, βρίσκεται στην περιοχή προκειμένου να διεξαχθούν οι εργασίες με τον καλύτερο και ασφαλέστερο τρόπο.
Σκληρή ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ: «Το έγκλημα επαναλαμβάνεται»
Στο μεταξύ, σε ανακοίνωση που εξέδωσαν, το απόγευμα της Παρασκευής, τα μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού κάνουν λόγο για επαναλαμβανόμενο έγκλημα και, μεταξύ άλλων, απαιτούν «να γίνει διεξοδικός έλεγχος από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες για την πραγματική κατάσταση του πλοίου και όχι από αυτούς που υπέγραψαν και νομιμοποίησαν τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του πλοίου!».
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Euroferry Olympia Επαναλαμβανόμενο Έγκλημα!
Η τραγωδία που εξελίσσεται από τα ξημερώματα με την πυρκαγιά στο Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «Euroferry Olympia» του Ιταλού μεγαλοεφοπλιστή Emanuele Grimaldi συνιστά επανάληψη του ίδιου φρικιαστικού – εγκληματικού έργου που έγινε στην ίδια περιοχή το 2014 με το πλοίο «Norman Atlantic».
Σε εκείνο το πλοίο επίσημα έχασαν την ζωή τους 11 άνθρωποι, κηρύχθηκαν οριστικά αγνοούμενοι 16 και επιπλέον 6 μετανάστες που δεν ταξίδευαν με εισιτήρια. Από τα στοιχεία τα οποία έχουν δημοσιοποιηθεί μέχρι στιγμής (η ναυτιλιακή εταιρεία ακόμη δεν έχει αξιωθεί έως και τώρα να δώσει τον κατάλογο των επιβαινόντων) προκύπτει ότι υπάρχουν 11 αγνοούμενοι και οι δύο οι οποίοι εγκλωβίστηκαν στο γκαράζ!
Επίσης προληπτικά έχουν μεταφερθεί στο νοσοκομείο της Κέρκυρας 22 Έλληνες (15 επιβάτες και 7 από το πλήρωμα) που ταξίδευαν με το πλοίο.
Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες, τόσο μέσα από το πλοίο όσο και από σχετικές δηλώσεις επιβατών και οδηγών προκύπτουν τα παρακάτω:
– Παράνομα, κατά εξοργιστική παραβίαση της σχετικής νομοθεσίας, υπήρχαν οδηγοί οι οποίοι κοιμόντουσαν μέσα στα αυτοκίνητά τους στον χώρο του γκαράζ. Οι μόνοι που δεν έχουν ευθύνη για αυτό είναι οι εργαζόμενοι οδηγοί, η αιτία πρέπει να αναζητηθεί στις κάκιστες συνθήκες ενδιαίτησης (καμπίνες), στα πανάκριβα εισιτήρια, χωρίς να παραγνωρίζεται και το γεγονός ότι πολλές φορές δεν υπάρχει επάρκεια στις καμπίνες…
– Με το πλοίο επίσης ταξίδευε χωρίς εισιτήριο μικρός αριθμός μεταναστών, οι οποίοι στην απόγνωσή τους να βρουν διέξοδο για τις χώρες που έχουν προορισμό, είχαν μπει στο πλοίο και βρίσκονταν σε φορτηγά οχήματα. Η ρατσιστική πολιτική της Ε.Ε δεν είναι μόνο υπεύθυνη και υπόλογη για τους χιλιάδες νεκρούς στη Μεσόγειο και το Αιγαίο αλλά και για την σημερινή τραγωδία του «Euroferry Olympia»!
Δεν λειτούργησε το σύστημα πυρανίχνευσης Ενώ το πλοίο φέρεται ότι επιθεωρήθηκε από τις αρμόδιες αρχές στις 24/1/2022, διαπιστώνεται ότι δεν λειτούργησε το σύστημα πυρανίχνευσης, πυρόσβεσης, δεν υπήρχε το διαθέσιμο προσωπικό για τον διαρκή έλεγχο στα γκαράζ, ενώ τα αυτοκίνητα δεν τηρούσαν τις προβλεπόμενες μεταξύ τους αποστάσεις!
Επίσης στο συγκεκριμένο πλοίο ο αριθμός του πληρώματος απέχει παρασάγγας από τις πραγματικές ανάγκες, με αποτέλεσμα η ανεπάρκεια στον αριθμό των Ναυτεργατών να επιφέρει δραματικό και τραγικό αποτέλεσμα στην ασφάλεια των επιβατών, του πληρώματος και του ίδιου του πλοίου.
Πάνω στη μείωση του Ναυτεργατικού κόστους και των δικαιωμάτων των Ναυτεργατών οι εφοπλιστές και οι κυβερνήσεις Ελλάδας – Ιταλίας χτίζουν την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία των εφοπλιστών.
Αυτή η πολιτική, σε συνδυασμό με τους ανεπαρκείς ελέγχους στην τήρηση όλων των κανόνων για την ασφάλεια των πλοίων, ήταν και είναι εγκληματική!!!
Απαιτούμε να γίνει διεξοδικός έλεγχος από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες για την πραγματική κατάσταση του πλοίου και όχι από αυτούς που υπέγραψαν και νομιμοποίησαν τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του πλοίου!
Εκφράζουμε τα συλλυπητήριά μας για τον άδικο χαμό επιβατών και μεταναστών που έγιναν θυσία στον βωμό του εφοπλιστικού κέρδους.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ».
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ 19-2-2022 από directNEWS.gr