Το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων απάλλαξε λόγω αμφιβολιών τον πρώην υπουργό Γιάννο Παπαντωνίου, τη συζύγο του Σταυρούλα Κουράκου και το φίλο τους, Ανδρέα Μπάρδη, που κατηγορήθηκαν για το κακούργημα της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομη δραστηριότητα κατ’ εξακολούθηση και κατ’ επάγγελμα.
Η απόφαση πάρθηκε ενάντια στην πρόταση του εισαγγελέα της έδρας που είχε προτείνει την ενοχή του πρώην υπουργού Εθνικής Αμύνης, της συζύγου του και του στενού φίλου τους για ξέπλυμα βρώμικου χρήματος κατ’ επάγγελμα και κατ’ εξακολούθηση.
Οι δικαστές κατά την ακροαματική διαδικασία έκριναν πως δεν προέκυψαν επαρκή στοιχεία που να στοιχειοθετούν πέραν πάσης αμφιβολίας την τέλεση του αδικήματος της δωροδοκίας και της απιστίας που έχουν ήδη παραγραφεί και δεν εξετάζονταν στο ακροατήριο, συμπαρασύροντας και το αδίκημα του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος. Επί της ουσίας το δικαστήριο έκρινε πως αφού δεν υπάρχει βασικό αδίκημα, δεν υπάρχει και το ξέπλυμα για το οποίο κατηγορούνταν.
«Υπάρχουν αμφιβολίες για τα βασικά αδικήματα της παθητικής δωροδοκίας και της απιστίας (παραγεγραμμένα), δεν υπήρχαν επαρκείς ενδείξεις και κατά συνέπεια απαλλάσσεται λόγω αμφιβολιών για τη νομιμοποίηση εσόδων πουκατηγορείται», ανέφερε σχετικά ο πρόεδρος του δικαστηρίου.
Η εισαγγελική πρόταση για τον Γιάννο Παπαντωνίου
Πρόκειται για την πολύκροτη υπόθεση της μίζας που κατά το κατηγορητήριο φέρεται να δόθηκε για την αναβάθμιση των έξι φρεγατών του πολεμικού ναυτικού. Ο εισαγγελέας της έδρας Αλέξανδρος Σπηλιώτης έχει εισηγηθεί την ενοχή των κατηγορουμένων για το αδίκημα της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομη δραστηριότητα (ξέπλυμα βρόμικου χρήματος) για το ποσό των 2,5 εκατ. ευρώ που εντοπίστηκαν σε λογαριασμούς του ζεύγους Παπαντωνίου σε τράπεζες του εξωτερικού. Κατά τον εισαγγελέα Σπηλιώτη τα χρήματα αυτά αποτελούν προϊόν δωροδοκίας του Γ. Παπαντωνίου από την Thales Nederland BV για την ανάθεση το 2003 του εκσυγχρονισμού έξι φρεγατών στη γαλλική εταιρεία.
Ο εισαγγελέας είχε υποστηρίξει μεταξύ άλλων «ο κατηγορούμενος όφειλε όταν ανέλαβε υπουργός να σταματήσει το πρόγραμμα έστω και αν είχε υπογραφή από τον προηγούμενο υπουργό, Άκη Τσοχατζόπουλο. Όφειλε να το σταματήσει γιατί δεν εξυπηρετούσε τις ανάγκες της χώρας, γιατί ήταν πρόγραμμα που θα υλοποιούνταν σε δέκα χρόνια με τις φρεγάτες να είναι σε χειρότερη κατάσταση πλέον».
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ 20-9-2024 από directNEWS.gr πηγή: documentonews.gr