Οι Ολυμπιονίκες με την προσφυγή που κατέθεσαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητούν την ακύρωση της απόφασης του γενικού γραμματέα Διοικητικής Ανασυγκρότησης, με την οποία δεν τους παρέχεται πλέον άδεια πρακτορείου προγνωστικών αγώνων ποδοσφαίρου αν έχουν διοριστεί στο δημόσιο. Επίσης, με την ίδια απόφαση καλούνται όσοι έξ αυτών έχουν λάβει την άδεια πρακτορείου ΠΡΟΠΟ να επιλέξουν μεταξύ αυτής και του διορισμού στο δημόσιο τομέα.
Στο ΣτΕ, ειδικότερα, προσέφυγαν, μέσω του δικηγόρου τους, Παναγιώτη Γιαννόπουλου, ο Σύλλογος Ελλήνων Ολυμπιονικών και 7 γυναίκες Ολυμπιονίκες μερικές εκ των οποίων είναι και μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του εν λόγω Συλλόγου. Πρόκειται για τις Ειρήνη Αϊδηνλή, Σταυρούλα Ζυγούρη, Αγγελική Καραπατάκη, Βιργινία Κραβαριώτη, Σταυρούλα Κοζομπόλη, Ευαγγελία Μωραιτίδου και Σοφία Παπαδοπούλου
Οι προσφεύγοντες προσβάλουν ως αντισυνταγματική την από 23.6.2017 απόφαση του γενικού γραμματέα Διοικητικής Ανασυγκρότησης με την οποία γίνεται δεκτή η υπ΄ αριθμ. 354/2011 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Η εν λόγω γνωμοδότηση αναφέρει ότι «ο Ολυμπιονίκης διορισθείς σε θέση δημοσίου τομέα δεν δύναται να κατέχει παραλλήλως με την ως άνω θέση άδεια πρακτορείου προγνωστικών αγώνων ποδοσφαίρου, παρ΄ ότι αυτή του χορηγήθηκε κατά θεμιτή παρέκκλιση άλλων διατάξεων» (νόμος 2166/1993).
Βάσει της απόφασης του γενικού γραμματέα Διοικητικής Ανασυγκρότησης θα κληθούν όλοι οι Ολυμπιονίκες οι οποίοι είναι διορισμέηνοι στο Δημόσιο να επιλέξουν μεταξύ της υπαλληλικής τους ιδιότητας και αυτής του πρακτορειούχου και σε αντίθετη περίπτωση, δηλαδή αν δεν κάνουν την επιλογή, θα υποστούν πειθαρχικές διώξεις ή άλλες διοικητικές κυρώσεις.
Θα πρέπει εδώ να σημειωθεί, ότι η Πολιτεία επιφυλάσσει στους Ολυμπιονίκες ειδική μεταχείριση με ηθικές και υλικές ανταμοιβές. Μεταξύ αυτών είναι ο διορισμός τους στις Ένοπλες Δυνάμεις, στα σώματα ασφαλείας, στο Δημόσιο τομέα, όπως και η χορήγηση αδειών πρακτορείων προγνωστικών αγώνων ποδοσφαίρου κατά παρέκκλιση των νομοθετικών διατάξεων που ρυθμίζουν τις προϋποθέσεις χορήγησης των αδειών αυτών.
Σκοπός όλων αυτών των ευεργετικών ρυθμίσεων είναι η Πολιτεία να ανταμείψει τους Ολυμπιονίκες για την προσφορά και την διάκριση που εισέφεραν στον Ελληνικό αθλητισμό (σε παγκόσμια και μη κλίμακα), αλλά και για να δημιουργήσουν κίνητρα στους νέους να ασχοληθούν με τον αθλητισμό.
Όπως υποστηρίζεται στην προσφυγή, αιφνίδια το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης έκανε δεκτή την γνωμοδότηση του ΝΣΚ 6 χρόνια μετά, ενώ μέχρι τώρα δινόντουσαν χωρίς κανένα ενδοιασμό άδειες πρακτορείου στους Ολυμπιονίκες. Έτσι, κατά την προσφυγή, παραβιάζεται η συνταγματική αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του πολίτη στο κράτος, ενώ η αρχή της νομιμότητας επιβάλλει την διατήρηση της ισχύος των ευμενών ρυθμίσεων για τους Ολυμπιονίκες.
Παράλληλα, οι Ολυμπιονίκες υποστηρίζουν ότι παραβιάζεται και το άρθρο 16 του Συντάγματος που κατοχυρώνει εγγυήσεις υπέρ του αθλητισμού και θεσπίζει ειδικές ρυθμίσεις υπέρ των εξαιρετικώς διακρινόμενων αθλητών όπως είναι οι Ολυμπιονίκες.
Στα επιχειρήματα των Ολυμπιονικών περιλαμβάνεται και αυτό που αφορά το ρόλο του ΝΣΚ. Οι Ολυμπιονίκες, συγκεκριμένα, τονίζουν ότι στην προκειμένη περίπτωση το ΝΣΚ ουσιαστικά νομοθετεί, ενώ η αποστολή του είναι να εκπροσωπεί και να υποστηρίζει από νομικής σκοπιάς τη διοίκηση και επισημαίνουν ότι σύμφωνα με το άρθρο 77 του Συντάγματος η αυθεντική ερμηνεία των νόμων ανήκει αποκλειστικά στο νομοθέτη και όχι, πάντως, στο ΣΝΚ.
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ 4-8-2017 από directNEWS.gr