Οι τυχόν ευθύνες αξιωματούχων του Λιμενικού Σώματος στην υπόθεση του μικρού τάνκερ “Αγία Ζώνη ΙΙ”, διερευνώνται πλέον από τις δικαστικές αρχές που έχουν αναλάβει την υπόθεση τόσο για τη διερεύνηση των συνθηκών και αιτιών του ναυαγίου όσο και τις τυχόν ευθύνες για τυχόν καθυστέρηση στην αντιμετώπιση της ρύπανσης που ξεκίνησε από τη Σαλαμίνα και επεκτάθηκε στον Πειραιά και την παραλιακή...
Με συνοπτικές διαδικασίες ώστε να μην χαθεί πολύτιμος χρόνος, η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιά Ειρήνη Τζίβα προχώρησε στην άσκηση ποινικών διώξεων σε βαθμό κακουργήματος κατά παντός υπευθύνου, αφού πήρε τη δικογραφία με το προανακριτικό υλικό από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά.
Πλέον την υπόθεση χειρίζεται Τακτική Ανακρίτρια και όχι λιμενικός...
Η δικαστική λειτουργός θα εξετάσει τυχόν ποινικές ευθύνες των υπευθύνων του πλοίου και ενδεχομένως λιμενικών για το ρόλο τους τόσο πριν όσο και μετά το ναυάγιο.
Μεταξύ άλλων εξετάζεται παραβίαση του άρθρου 28 (παράγραφος 2) του Νόμου 1650/1986 που επισείει ποινές κάθειρξης 5 έως 20 ετών και χρηματικό πρόστιμο 150 έως 500.000 ευρώ στις περιπτώσεις ρυπάνσεων με αρνητικές συνέπειες και υποβάθμιση του περιβάλλοντος, όπως στην προκειμένη περίπτωση.
Ένα καίριο ερώτημα που τίθεται είναι γιατί επί ώρες το καράβι έμφορτο με μαζούτ παρέμενε αγκυροβολημένο στη νησίδα Αταλάντη και δεν είχε δέσει σε κάποιο λιμάνι;
Σύμφωνα με αποκλειστικές μας πληροφορίες, οι Κινέζοι της Κόσκο στην οποία έχει εκχωρηθεί το λιμάνι του Πειραιά, δεν έδιναν άδεια να δέσει. Για ποιο λόγο;
Μήπως για τον ίδιο λόγο που το “Αγία Ζώνη ΙΙ” ήταν ανασφάλιστο για τυχόν ναυάγιο και η μόνο ασφάλιση ήταν αστικής αποζημίωσης υπέρ τρίτων;
Σύμφωνα με πηγή προερχόμενη από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, το Λιμενικό Σώμα έδινε άδεια ανά τρεις ημέρες ώστε το μικρό τάνκερ να αγκυροβολεί στη νησίδα Αταλάντη μέχρι που έγινε το μοιραίο...
Για ποιο λόγο η τοπική λιμενική αρχή έδωσε άδεια σε ένα φορτωμένο με εκατοντάδες τόνους πετρελαίου να παραμείνει επί ώρες σε μια νησίδα;
Για ποιο λόγο το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας αναφέρει στην ανακοίνωση του ότι τα πιστοποιητικά του πλοίου είχαν ελέγχει και πως βρέθηκαν εντάξει;
Αν μη τι άλλο δεν είθισται εν μέσω της προανάκρισης που διενεργεί το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, να δίνονται στη δημοσιότητα στοιχεία της έρευνας...
Δεν το γνωρίζουν αυτό οι κατά τα άλλα έμπειροι αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος;
Πόσο μάλλον όταν σε παρόμοια ναυτικά ατυχήματα και ναυάγια, δεν αναφέρονται ποτέ στοιχεία του προανακριτικού υλικού. Γιατί στην προκειμένη περίπτωση κάποιοι θέλουν να προκαταλάβουν την έρευνα;
Όπως προκύπτει από έγγραφο του Κλάδου Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας του «Αγία Ζώνη ΙΙ» είχε λήξη στις 26 Ιουλίου 2017.
Τότε είχε δοθεί παράταση από την αρμόδια υπηρεσία ελέγχου μέχρι τις 6 Αυγούστου, ενώ στη συνέχεια ακολούθησε και δεύτερη παράταση που έληγε στις 27 Σεπτεμβρίου.
Απλά να υπενθυμίσουμε πως με ολιγόμηνη παράταση των πιστοποιητικών αξιοπλοϊας του από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, ταξίδευε και στο μοιραίο ταξίδι του στις 26 Σεπτεμβρίου 2000 και το φέρυ μπόουτ “Εξπρές Σάμινα” που είχε ναυγήσει ανοικτά της Πάρου και είχε γίνει υγρός τάφος για 80 ανθρώπους...
Και φυσικά τίθεται θέμα ευθυνών ως προς την τυχόν εγκληματική ολιγωρία στην αποτροπή της θαλάσσιας ρύπανσης που από τη Σαλαμίνα ένα ...σεντόνι με μαύρα ψήγματα μαζούτ τύλιξαν όλη την Παραλιακή από τον Πειραιά μέχρι τη Γλυφάδα.
Το λόγο έχει πλέον η Τακτική Ανακρίτρια Πειραιά...
Ρεπορτάζ: Βασίλης Τζήμτσος
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ 16-9-2017 από directNEWS.gr