Logo

ΣτΕ: «Ναι» στον ηλεκτρονικό τζόγο - Οι εταιρείες θα υπάγονται σε φόρο



 
 

Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας με δύο αποφάσεις της είπε «ναι» στη νομιμη λειτουργία του ηλεκτρονικού τζόγου στη χώρα μας.

Αποφάνθηκε, ειδικότερα,  ότι η χορήγηση από την αρμόδια ελληνική αρχή ειδικής άδειας σε εταιρείες για την παροχή υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω Διαδικτύου σε πανελλαδικό επίπεδο είναι συμβατή προς την ελευθερία εγκατάστασης και την ελεύθερη παροχή υπηρεσιών όπως αυτές κατοχυρώνονται από διατάξεις της Συνθήκης για τη Λειτουργέια της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ). 

Με βάση την κρίση του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου πλέον οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του ηλεκτρονικού τζόγου θα υπάγονται σε φόρο.  

Συγκεκριμένα, η Ολομέλεια του ΣτΕ  με τις υπ. αριθμ. 1160 και 1161/2020 αποφάσεις της (πρόεδρος ο Αθανάσιος Ράντος και εισηγητής ο σύμβουλος Επικρατείας Κωνσταντίνος Πισπιρίγκος) απέρριψε τις αιτήσεις ακυρώσεως που είχαν καταθέσει κάτοχοι αδειών λειτουργίας καζίνο στην Ελλάδα κατά της αποφάσεως του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, με την οποία ορίσθηκε προθεσμία μέχρι την 31.12.2011 για να υποβάλουν οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών στοιχημάτων και τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου, νόμιμα εγκατεστημένες σε κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) και κάτοχοι αδειών λειτουργίας και παροχής τέτοιων υπηρεσιών, αίτηση υπαγωγής στο φορολογικό καθεστώς των άρθρων 45 - 50 του ν. 4002/2011 κατά τη μεταβατική περίοδο (η οποία διατηρείται μέχρι και εντός του έτους 2020) έως τη χορήγηση στην Ελλάδα σχετικής άδειας παροχής τέτοιων υπηρεσιών.

Σύμφωνα με τις αποφάσεις οι διατάξεις του  ν. 4002/2011 για τη χορήγηση από Ελληνική αρχή ειδικής άδειας για την παροχή υπηρεσιών τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου εντός της Ελληνικής επικράτειας είναι συμβατές προς την ελευθερία εγκαταστάσεως και την ελεύθερη παροχή υπηρεσιών, όπως κατοχυρώνονται στα άρθρα 49 και 56 της ΣΛΕΕ.

Σύμφωνα με την πλειοψηφία της Ολομέλειας του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου,  κατά το μεταβατικό στάδιο, ο νομοθέτης δεν κατέλιπε ανεξέλεγκτη, κατά παράβαση των αρχών του κράτους δικαίου και της ισότητας μεταξύ των επιχειρήσεων καζίνο, την επιχειρηματική δραστηριότητα παροχής υπηρεσιών στοιχημάτων και τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου, καθώς:

α) μία αρχικώς απαγορευόμενη επαγγελματική δραστηριότητα δεν αποκλείεται, να καταστεί εφεξής νόμιμη από τον νομοθέτη που θα θεσπίσει κανόνες λειτουργίας, οι οποίοι (κανόνες) μάλιστα δεν αποκλείεται να θεσπίζονται και τμηματικά,

β) οι εταιρείες αυτές εφεξής θα υπάγονται σε φόρο των δραστηριοποιούμενων στον εν λόγω τομέα επαγγελματικής δραστηριότητας,

γ) η δραστηριότητα ασκείτο μεν παρανόμως στην Ελλάδα, από φορείς όμως οι οποίοι ήσαν νόμιμα αδειοδοτημένοι από άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έτσι ώστε ο νομοθέτης είχε την ευχέρεια να εκτιμήσει ότι οι άδειες των επιχειρήσεων αυτών από την ΕΕ και τον ΕΟΧ αποτελούν βάση για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και της δημόσιας τάξης, προκειμένου να καταστήσει εφεξής νόμιμη την επίμαχη επιχειρηματική δραστηριότητα κατά ένα μεταβατικό στάδιο, επιτυγχάνοντας παράλληλα αύξηση των δημοσίων εσόδων και

δ) προβλεπόταν η μελλοντική θέσπιση πλήρους κανονιστικού πλαισίου για την άσκηση αυτής της επίδικης επιχειρηματικής δραστηριότητας (κανονισμός διεξαγωγής και ελέγχου παιγνίων και κώδικας δεοντολογίας παιγνίων).

ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ 9-6-2020 από directNEWS.gr


Τελευταία Δικαστικά