Τη σύσταση Ειδικής Επιτροπής για τη διερεύνηση και ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων και δυσλειτουργιών που οδήγησαν στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης.
Η Επιτροπή είναι τριμελής και σε αυτή συμμετέχουν οι:
Ιωάννης - Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Επίτιμος Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ως Πρόεδρος.
Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, Καθηγητής Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ως μέλος.
Βασίλειος Προφυλλίδης, Καθηγητής της Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ως μέλος.
Η Επιτροπή θα επιτελέσει το έργο της στο συντομότερο δυνατό χρόνο και θα καλέσει τεχνικό προσωπικό, εμπειρογνώμονες ή όποιο άλλο πρόσωπο κρίνει απαραίτητο, προκειμένου να τη συνδράμουν.
Σύμφωνα πάντως με το documentonews.gr ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος διετέλεσε από το 2010 έως το 2015 διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία είναι η καθοριστική περίοδος για τη μείωση του προσωπικού με συνεχείς απολύσεις στον Οργανισμό, όσο και για τα έργα υποδομής που ακυρώθηκαν, δεν έγιναν ή υλοποιήθηκαν ελλιπώς και με σοβαρά προβλήματα.
Τον Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο η κυβέρνηση Μητσοτάκη τον τοποθέτησε το 2021 πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, προφανώς για να ξεπουλήσει και όσες δημόσιες εταιρείες έχουν παραμείνει σε κρατικό έλεγχο στη βάση της ακραίας νεοφιλελεύθερης φιλοσοφίας που τη διέπει.
Επί Ζηλιασκόπουλου δόθηκε εντολή για απενεργοποίηση του Κέντρου Τηλεδιοίκησης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ), η δημιουργία του οποίου κόστισε στο Ελληνικό δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση 20 εκατ. ευρώ. Επίσης δόθηκε εντολή στους σταθμάρχες που υπηρετούν στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης να εγκαταλείψουν το υπερσύγχρονο κτίριο και να δουλέψουν χειροκίνητα, όπως στον παλιό καιρό, αφού έχει καταρρεύσει το σύστημα της Τηλεδιοίκησης του Προαστιακού.
Οι σταθμάρχες θα δουλεύουν από τη θέση «Λυκότρυπα» και από το λεγόμενο σημείο «0», εκεί δηλαδή που τέμνονται οι γραμμές του ΣΚΑ και του Προαστιακού, με ασύρματο, χαρτάκια και την μανιβέλα, όπως έκαναν οι συνάδελφοί τους πολλές δεκαετίες πίσω. Όλα αυτά συμβαίνουν διότι δύο χρόνια μετά την οριστική παράδοση και θέση σε λειτουργία των εργολαβιών του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, η παντελής έλλειψη συντήρησης και οι επιδρομές των συμμοριών του χαλκού κατάφεραν και διέλυσαν τα συστήματα τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης του δικτύου.
Μάλιστα, το Κέντρο Τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, που μπήκε σε αχρηστία, είναι, σύμφωνα με τις τότε υψηλόβαθμες πηγές, είναι ό,τι πιο σύγχρονο διέθετε ο οργανισμός, με ένα υπερσύγχρονο κτίριο, που είχε «πράσινες» προδιαγραφές, ήταν εργονομικά φτιαγμένο, κόστισε περίπου 20 εκατ. ευρώ και θεωρείτο ως μοναδικό στο είδος του στα Βαλκάνια.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν ορωδεί μπροστά σε τίποτα ούτε καν στους δεκάδες νεκρούς του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη για να καλύψει την αλήθεια για τη τραγωδία καταφεύγοντας σε επικοινωνιακά τεχνάσματα, χονδροειδείς απόπειρες συμψηφισμού και διαχρονικές δικαιολογίες, που προκαλούν σοβαρές ανησυχίες και αλγεινή εντύπωση.
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ 3-3-2023 από directNEWS.gr