Του Γιώργου Νικολόπουλου
Αν στο κεντρικό δελτίο των 8, στο μεγαλύτερο κανάλι της χώρας, είδες το επτάλεπτο (!) ρεπορτάζ για τις «πρωτοφανείς εικόνες » στο γήπεδο Καραϊσκάκη, δεύτερη από όλες τις ειδήσεις για την Ελλάδα και τον κόσμο, η αλήθεια είναι πως μάλλον θα νόμισες πως όντως κάτι πρωτοφανές συνέβη.
Ειδικά όταν στο ρεπορτάζ αναφέρθηκε ως γεγονός πως ο πρόεδρος του Ολυμπιακού ήταν «από τους πρωταγωνιστές των επεισοδίων».
Η αλήθεια αυτή γίνεται μονομιάς μία άλλου τύπου «αλήθεια», σε εισαγωγικά, όταν θυμάσαι ή μαθαίνεις για πρώτη φορά ότι η οικογένεια Βαρδινογιάννη, μεγαλομέτοχοι του ΠΑΟ είναι και μέτοχοι στο Mega, με τον Γιώργο Β. Βαρδινογιάννη πρόεδρο και του ΔΣ του Τηλέτυπου.
Αν, αντίθετα, στον έγκυρο τηλεοπτικό σταθμό Σκάι, είδες τον πρόεδρο του Ολυμπιακού Βαγγέλη Μαρινάκη, θα άκουσες πως τα «πρωτοφανή» τα έκαναν οι παίκτες του Παναθηναϊκού στα αποδυτήρια.
Η αλήθεια είναι πως τότε ίσως να νόμισες πως ο Ολυμπιακός ήταν το θύμα και ο ΠΑΟ ο θύτης. Αυτή όμως γίνεται μονομιάς μία άλλου τύπου «αλήθεια», σε εισαγωγικά, όταν θυμάσαι ή μαθαίνεις πως ο κύριος Μαρινάκης κατέχει ένα σημαντικό ποσοστό των μετοχών του Σκάι.
Αναζητώντας λοιπόν δημοσιογραφικές ευθύνες, δεν είναι το πρόβλημα μόνο ο φτηνός και χυδαίος οπαδικός Τύπος. Από τον Γαύρο και την Πράσινη μάλιστα ξέρεις τι να περιμένεις (από όνομα-χρώμα και μόνο) και «φιλτράρεις» όσα διαβάζεις κι ακούς ανάλογα. Από το Μέγκα και τον Σκάι όμως;
Το πρόβλημα είναι ευρύτερο, και δηλητηριάζει συνολικά την ενημέρωση στην Ελλάδα. Οι δημοσιογράφοι δεν εφαρμόζουμε σχεδόν ποτέ μία βασική δημοσιογραφική αρχή που ονομάζεται “full disclosure”.
Με απλά λόγια, πρόκειται για την υποχρέωση μας να το αναφέρουμε αν συνδεόμαστε με συγγενική, επαγγελματική ή φιλική σχέση με ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο που καλύπτουμε.
Πρακτικά, όταν το Μέγκα ή το Star καλύπτουν δημοσιογραφικά τον Παναθηναϊκό, την Ελπίδα ή τον Μουμπάρακ, υποχρεούνται να αναφέρουν την στενή σχέση τους με την οικογένεια Βαρδινογιάννη.
Γιατί αν δεν το κάνουν (που δεν το κάνουν) εκτίθενται. Το ίδιο ισχύει για τον Σκάι και τον κύριο Μαρινάκη, αλλά και για όλα τα άλλα ελληνικά ΜΜΕ, για όλους μας.
Δεν σημαίνει αυτό πως κάθε ρεπορτάζ είναι «στημένο», πως όλοι οι αρθρογράφοι είναι πουλημένοι, τσάτσοι και λαμόγια. Αλλά το «full disclosure” είναι απαραίτητο για να μπορεί να βγάζει ο καθένας πιο εύκολα τα συμπεράσματα του.
Δεν είναι υποχρεωμένη μία γιαγιά στα Τρίκαλα και ένα παιδί στον Έβρο να γνωρίζουν ως τηλεθεατές και αναγνώστες το μετοχολόγιο όλων των ΜΜΕ για να ενημερώνονται σωστά. Αυτή ναι, είναι μία αλήθεια.
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ 21-2-2011 από directNEWS.gr πηγή:protagon