Logo

Θετική ψήφος από ΠΑΣΟΚ - Ν.Δ. στο νομοσχέδιο για τον Ο.Σ.Ε.



 
 

ose_18-10-2010Το "κλείσιμο" εισιτηρίων μέσω Διαδικτύου με τη χρήση πιστωτικής κάρτας προβλέπει μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο για την... 

εξυγίανση του ΟΣΕ που υπερψηφίστηκε επί της αρχής με τη θετική ψήφο των δύο μεγαλύτερων κομμάτων της Βουλής.

Τα κόμματα της Αριστεράς κράτησαν αρνητική στάση υποστηρίζοντας οτι το νομοσχέδιο οδηγεί τον ΟΣΕ σε ιδιωτικοποίηση, απολύσεις, και περιορισμό των δρομολογίων, ενώ το ΛΑΟΣ δήλωσε "παρόν".

Ο υπουργός Μεταφορών κ. Δ. Ρέππας είπε, κατά τη συζήτηση επί του νομοσχεδίου στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής, ότι η διαδικτυακή εξασφάλιση εισιτηρίων του ΟΣΕ θα είναι δυνατή μέχρι τα τέλη του έτους. Και πρόσθεσε ότι το νομοσχέδιο αποτελεί "τεκμηριωμένη και αξιόπιστη πρόταση για να εξυγιανθεί και να αναπτυχθεί ο σιδηρόδρομος και όχι για να συρρικνωθεί και να ξεπουληθεί".

Τη δυσφορία του για το νομοσχέδιο εξέφρασε κατά τη συζήτηση ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Θανάσης Λεβέντης,  ενώ ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου Αθήνας Σπύρος Νικολόπουλος υποστήριξε ότι οι επιχορηγήσεις που προβλέπονται στις υπό ψήφιση διατάξεις είναι πολύ μικρές σε σχέση με τους στόχους.

Ο υπουργός Μεταφορών Δ. Ρέππας, ειδικότερα, μιλώντας στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής είπε ότι το νέο οργανωτικό σχήμα του ΟΣΕ δεν προβλέπει απολύσεις.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Θ. Λεβέντης, από την πλευρά του, ζήτησε από την κυβέρνηση να μην πειραχθούν οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας που έχουν υπογραφεί. Υποστήριξε, μάλιστα, ότι ο μέσος όρος των τακτικών αποδοχών των εργαζομένων είναι «καθαρά 1.443 ευρώ και μεικτά 2.550», ποσά τα οποία μπορεί να ανεβαίνουν αρκετά λόγω των υπερωριών ή και των παραβιάσεων του διαγωνισμού και πρότεινε την πρόσληψη 100 μηχανοδηγών για τη μείωση της μισθοδοσίας.

«Οι μηχανοδηγοί εργάζονται 4,5 ώρες οδήγηση, μισή ώρα διάλειμμα και δύο ώρες παράδοση και παραλαβή. Οι κανονισμοί αυτοί έγιναν σε άλλες εποχές ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και ήρθαμε να τους αλλάξουμε», ήταν η απάντηση του κ. Ρέππα, ο οποίος τόνισε : " ο μέσος όρος αποδοχών, στον ΟΣΕ ξεπερνούσε τις 56.000 μεικτά και στην ΤΡΕΝΟΣΕ τις 65.000. Τα στοιχεία που έφεραν οι εργαζόμενοι, αφορούν το 2010, μετά τις περικοπές που εμείς κάναμε".

Ο εκπρόσωπος του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου - ιδιωτική πρωτοβουλία που στελεχώνεται σε μεγάλο βαθμό από συγκοινωνιολόγους - Σπ. Νικολόπουλος, χαρακτήρισε "αστείο" το πλαφόν των 50 εκατομμυρίων ευρώ στην επιδότηση του οργανισμού, λέγοντας πως σε όλο τον κόσμο, πλην της Ιαπωνίας (και κάποιων ιδιωτικών εμπορικών αμερικανικών εταιρειών), οι σιδηρόδρομοι παρουσιάζουν παθητικό και επιχορηγούνται από το κράτος - οι δε επιχορηγήσεις, εγγράφονται στα έσοδα. Μάλιστα , υποστήριξε πως ο ΟΣΕ είναι δυνατόν να αποκομίσει κέρδη μέσω μιας άλλης δρομολογιακής πολιτικής.

Από τη ΝΔ ο Σπ. Καλαφάτης τόνισε πως η προβλεπόμενη χρηματοδότηση του ΟΣΕ από τους ΟΤΑ είναι αδύνατη, δεδομένης και της συρρίκνωσης της χρηματοδότησης των τελευταίων, ενώ ο Π. Μαυρίκος από το ΚΚΕ υποστήριξε ότι :

«Στόχος του νομοσχεδίου δεν είναι η αντιμετώπιση των ελλειμμάτων και η εξυγίανση, αλλά ο περιορισμός των δρομολογίων και η ιδιωτικοποίηση με απολύσεις στη συνέχεια. Η σχέση με το Μνημόνιο, είναι σαφέστατη». Ανάλογη ήταν και η τοποθέτηση του Δ. Παπαδημούλη ο οποίος είπε ότι το νομοσχέδιο "διευκολύνει την εκποίηση και συρρικνώνει τα δρομολόγια με τον μπαλτά".

Ο Η. Πολατίδης από το ΛΑΟΣ επισήμανε ότι "το νομοσχέδιο αντιμετωπίζει μονάχα το οικονομικό πρόβλημα του ΟΣΕ και όχι το έλλειμμα ενός ολοκληρωμένου συστήματος μεταφορών", παρατήρησε ο Η. Πολατίδης (ΛΑΟΣ).

Τέλος, ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Μ. Στρατάκης είπε ότι με το νομοσχέδιο γίνεται προσπάθεια να ξεπεραστούν προβλήματα που μέχρι σήμερα φαίνονται αξεπέραστα και ότι δεν στέκουν οι καταγγελίες της ελάσσονος αντιπολίτευσης για ξεπούλημα.

ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ 18-10-2010 από directNEWS 


Τελευταίες Ειδήσεις