Logo

Στη κρίση του ΣτΕ η σκανδαλώδης «συμφωνία συμβιβασμού» του Ελληνικού δημοσίου με την Siemens



 
 

siemens 23-3-2015Το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) θα κρίνει την συνταγματικότητα και τη νομιμότητα της «συμφωνίας συμβιβασμού» που ολοκληρώθηκε το 2012 μεταξύ του Ελληνικού δημοσίου και της Siemens (και των θυγατρικών της εταιρειών της) μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου...

με τα "μαύρα ταμεία" της Γερμανικής εταιρείας.

Συγκεκριμένα, στο  Δ΄ Τμήμα του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου με πρόεδρο τον Δημοσθένη Πετρούλια (και μέλος του Ειδικού Δικαστηρίου που δικάζει τον πρώην υπουργό Οικονομικών Γιώργου Παπακωνσταντίνου) και εισηγητή τον πάρεδρο Νίκο Μαρκόπουλο, συζητείται η προσφυγή του μη κερδοσκοπικού Σωματείου «Έλληνες Φορολογούμενοι», πέντε Ελλήνων φορολογουμένων, κ.λπ.

Τι προβλέπει η «συμφωνία συμβιβασμού»

Με το άρθρο 324 νόμου 4072/2012 (11.4.2012) προβλέφθηκε η «συμφωνία συμβιβασμού» και ακολούθως εκδόθηκε απόφαση του υπουργού Οικονομικών (27.8.2102) με το περιεχόμενο της σύμβασης στην Αγγλική και Ελληνική γλώσσα.

Τη συμφωνία υπέγραψαν από την πλευρά του Ελληνικού δημοσίου ο υπουργός Οικονομικών Ιωάννης Στουρνάρας, από την Ελληνική Siemens Α.Ε. ο διευθύνων σύμβουλος Πάνος Ξύνης και ο γενικός νομικός σύμβουλος Robert Sikellis και από την Siemens AG οι γενικοί νομικοί σύμβουλοι Peter Solmssen και Dr Sebastian Brachert.

Με την εν λόγω «συμφωνία συμβιβασμού» επιλύθηκαν συνολικά όλες οι διαφορές και οι εκκρεμότητες από κάθε είδους αξιώσεις, κ.λπ. που συνδέονται με την δραστηριότητα διαφθοράς, πληρωμές ή υποσχέσεις πληρωμών προς τρίτους ή άλλες παράνομες δραστηριότητες από την πλευρά της Siemens, συμπεριλαμβανομένων των υποθέσεων που διερευνήθηκαν από τις αρχές της Ελλάδος, της Γερμανίας και των ΗΠΑ, κ.λπ.

Αντικείμενο της επίμαχης συμφωνίας είναι η« αποκατάσταση της τυχόν βλάβης που υπέστη το ελληνικό δημόσιο και η διευθέτηση των διοικητικών προστίμων σε σχέση με τις κάθε είδους υποθέσεις που σχετίζονται με δραστηριότητες διαφθοράς, ξέπλυμα βρώμικου χρήματος, πληρωμές, παράνομες δραστηριότητες από την πλευρά της Siemens».

Η συμφωνία  καλύπτει εκτός από τη μητρική Siemens και όλες τις θυγατρικές εταιρείες του ομίλου της, τις άμεσα ή έμμεσα ελεγχόμενες θυγατρικές εταιρείες και κοινοπραξίες, τα στελέχη της επίμαχης γερμανικής εταιρείας, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και τους υπαλλήλους της. 

Στο πλαίσιο αυτό, η Siemens ανέλαβε την υποχρέωση να παρέχει στο Ελληνικό δημόσιο άμεσα 80 εκ. ευρώ, σε βάθος χρόνου να παρέχει ακόμη 90 εκ. ευρώ, επένδυση 100 εκ. ευρώ, να χρηματοδοτήσει πανεπιστημιακά προγράμματα εκπαίδευσης που στοχεύουν στην καταπολέμηση της διαφθοράς, στο ξέπλυμα βρώμικου χρήματος, κ.λπ., πρόγραμμα υποτροφιών για μεταπτυχιακές σπουδές, κ.λπ.,

Τι υποστηρίζει το Σωματείο στην προσφυγή του

Το Σωματείο στην προσφυγή του επιχειρηματολογεί υπέρ της αντισυνταγματικότητα της «συμφωνίας συμβιβασμού», καθώς είναι αντίθετη σε σειρά συνταγματικών διατάξεων, και της αντίθεσής της με το δημόσιο και εθνικό συμφέρον,  γιατί από την παράνομη δραστηριότητα της Siemens στην Ελλάδα (μίζες, κ.λπ.) προκλήθηκε ζημία στο Ελληνικό δημόσιο ύψους άνω των δύο δισεκατομμυρίων ευρώ, χωρίς στο ποσό αυτό να περιλαμβάνεται η αποθετική ζημία και η ηθική βλάβη.

Μεταξύ άλλων αναφέρει στην προσφυγή: «Έτσι, η επίμαχη συμφωνία απάλλαξε παντελώς την γερμανικών συμφερόντων εταιρεία από την υποχρέωση καταβολής του ποσού αυτού, ενώ το Δημόσιο παραιτήθηκε των αξιώσεων του και συμβιβάστηκε με την καταβολή μόνο των επίμαχων ποσών (80 και 90 εκ. ευρώ) και άλλων δευτερευούσης σημασίας όρων.

Η απαλλαγή αυτή της Siemens έγινε από την Ελληνική πλευρά, χωρίς να υπάρχει κάποιο δημόσιο συμφέρον.

Κατά συνέπεια, πλέον των άλλων, προσθέτει το Σωματείο, η «συμφωνία συμβιβασμού» είναι απόλυτα άκυρη, ως αισχροκερδής και καταπλεονεκτική σε βάρος της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Παράλληλα, σημειώνεται ότι παραβιάζονται οι συνταγματικές αρχές της νομιμότητας, του κράτους δικαίου, της καλής πίστης, της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του ιδιώτη απέναντι στο κράτος, της ισότητας και οι διατάξεις του άρθρου 106 του Συντάγματος που ορίζει ότι «η ιδιωτική οικονομική πρωτοβουλία δεν επιτρέπεται να αναπτύσσεται σε βάρος της ελευθερίας και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας ή προς βλάβη της εθνικής οικονομίας.

Η  απαλλαγή της εταιρείας Siemens από την οποιαδήποτε αστική και διοικητική ευθύνη, ακόμη και για ξέπλυμα βρώμικου χρήματος και για παράβαση της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού, δεν συνάδει με το κοινό περί δικαίου αίσθημα, αλλά και την συνταγματική αρχή ότι το κράτος αποτελεί εγγυητή της νομιμότητας και του δικαίου. 

Η συμφωνία συμβιβασμού είναι σε εμφανέστατη δυσαρμονία με το πόρισμα της Βουλής, στο οποίο γίνεται λόγος για άσκηση αγωγών σε βάρος της Siemens και για επιβολή διοικητικών κυρώσεων, ενώ υπάρχει αντιστοιχία του πορίσματος με τη συμφωνία συμβιβασμού, προκαλώντας έτσι διατάραξη στις σχέσεις εμπιστοσύνης κράτους-πολίτη

Θέμα αρμοδιότητας και έννομου συμφέροντος θα θέσει ο εισηγητής

Ο εισηγητής Νίκος Μαρκόπουλος, σύμφωνα με πληροφορίες, κατα τη συζήτηση της υπόθεσης θα υποστηρίξει ότι το δικαστήριο θα πρέπει να ελέγξει την συμβατότητα της «συμφωνίας συμβιβασμού» με το Σύνταγμα και το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Παράλληλα, θα αναφέρει ότι πρέπει να εξεταστεί εάν έχει έννομο συμφέρον να προσφύγει το συγκεκριμένο Σωματείο στο Συμβούλιο της Επικρατείας, καθώς και αν η αρμοδιότητα επίλυσης του θέματος ανήκει στο ΣτΕ ή στα Πολιτικά Δικαστήρια. 

ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ 23-3-2015 από directNEWS.gr


Τελευταίες Ειδήσεις