Το σύστημα αυτόματου πιλότου του Airbus A320 της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Germanwings που συνετρίβη την Τρίτη στις γαλλικές Άλπεις είχε ρυθμιστεί προκειμένου το επιβατικό αεροσκάφους να πραγματοποιήσει κάθοδο στα 100 πόδια, το...
χαμηλότερο δυνατό ύψος, πριν από τη μοιραία συντριβή του, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η υπηρεσία παρακολούθησης των αερομεταφορών FlightRadar24.
Γάλλοι εισαγγελείς υποστηρίζουν, ότι ο 28χρονος συγκυβερνήτης του αεροσκάφους Αντρέας Λούμπιτς κλειδώθηκε στο πιλοτήριο του Airbus και ρύθμισε τον αυτόματο πιλότο του Airbus ώστε αυτό να αρχίσει καθοδική πορεία 3.000 ποδών ανά λεπτό, από τα 38.000 πόδια.
Η διαδικτυακή υπηρεσία FlightRadar24 ανακοίνωσε ότι βάσει των δεδομένων παρακολούθησης που αναλύθηκαν, προκύπτει το συμπέρασμα ότι κάποιος παρενέβη στο σύστημα του αεροσκάφους και μετέβαλε το ύψος δίνοντάς του στην ελάχιστη δυνατή ρύθμιση, δηλαδή τα 100 πόδια. Το αεροσκάφος συνετρίβη σε υψόμετρο 6.000 ποδών.
«Μεταξύ 09:30:52 και 09:30:55 μπορείτε να δείτε ότι η ρύθμιση του αυτόματου πιλότου άλλαξε χειροκίνητα από τα 38.000 πόδια στα 100 πόδια και 9 δευτερόλεπτα αργότερα το αεροσκάφος άρχισε την καθοδική του πορεία, πιθανόν με τη ρύθμιση "ανοικτής κατάβασης" του αυτόματου πιλότου», μεταδίδει το πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς επικαλούμενο σχετικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που απέστειλε ο Φρέντρικ Λίνταλ, διευθύνων σύμβουλος της υπηρεσίας παρακολούθησης.
Η υπηρεσία διευκρίνισε ότι απέστειλε τα δεδομένα σε Γάλλους ερευνητές κατόπιν αιτήματός τους.
Εν τω μεταξύ, ερευνάται αν ο συγκυβερνήτης ακολούθησε το σενάρια μιας ταινίας που προβλήθηκε πρόσφατα στη Γαλλία και το οποίο έκανε λόγο για ένα πιλότο που κλείδωσε τον συνάδελφό του έξω από το πιλοτήριο και συνέτριψε το αεροσκάφος. Στην ταινία φαίνεται ακόμη ο κυβερνήτης να χτυπά την πόρτα και να μην του ανοίγει.
Τι έγινε
Την τραγική αποκάλυψη ότι ο συγκυβερνήτης του Boeing της Germanwings ήταν εκείνος που έριξε το αεροσκάφος στις Άλπεις έκανε το μεσημέρι ο εισαγγελέας της Μασσαλίας, ο οποίο προΐσταται των ερευνών για τα αίτια που προκάλεσαν τη συντριβή και τον θάνατο των 150 ανθρώπων.
Ο Γάλλος δικαστικός έδωσε ανατριχιαστικές λεπτομέρειες για τα τελευταία 30 λεπτά της πτήσης, την έξοδο του κυβερνήτη από το πιλοτήριο και την κάθοδο προς τον θάνατο. Μετά τις αρχικές διαρροές ότι ο συγκυβερνήτης είχε μείνει μόνος του στο πιλοτήριο ο εισαγγελέας παραχώρησε συνέντευξη Τύπου επιβεβαιώνοντας το γεγονός.
Όπως είπε χαρακτηριστικά, ενώ όλα πήγαιναν καλά στην πτήση ο κυβερνήτης έχοντας αρχίσει τις συνεννοήσεις με τον πύργο ελέγχου της Μασσαλίας για την προσγείωση, σηκώνεται από τη θέση του και βγαίνει από το cockpit, παραχωρώντας τον έλεγχο του αεροσκάφους.
Δευτερόλεπτα αργότερα και ενώ ο κυβερνήτης έχει κλείσει πίσω του την ειδική πόρτα ασφαλείας ο συγκυβερνήτης προγραμματίζει τον αυτόματο πιλότο για κάθοδο. Όπως είπε ο εισαγγελέας από εκείνη τη στιγμή και μετά στο πιλοτήριο επικρατεί απόλυτη σιγή και ακούγεται μόνο η αναπνοή του συγκυβερνήτη, που είναι κανονική και δεν αφήνει αμφιβολίες για την κατάσταση της υγείας του.
Σύμφωνα με τις γαλλικές Αρχές λίγα λεπτά μετά ο κυβερνήτης επιστρέφει και επιχειρεί μέσω του ειδικού κωδικού να ανοίξει την πόρτα ασφαλείας. Ωστόσο, αυτή είναι κλειδωμένη, ενώ ο συγκυβερνήτης έχει φροντίσει να απενεργοποιήσει και το σύστημα που δίνει τη δυνατότητα μέσω ενός επιπλέον κωδικού στον κυβερνήτη να ανοίξει την πόρτα σε χρόνο 5 δευτερολέπτων.
Ο εισαγγελέας της Μασσαλίας περιγράφει ανατριχιαστικές λεπτομέρειες για τους ήχους που ακούγονται έξω από το πιλοτήριο καθώς είναι εμφανής η προσπάθεια του πιλότου να ανοίξει την πόρτα χτυπώντας τη με δύναμη.
Λίγα λεπτά αργότερα οι επιβάτες έχουν αντιληφθεί ότι το αεροσκάφος χάνει ύψος και στον καταγραφέα του μαύρου κουτιού ακούγονται φωνές και ουρλιαχτά. Ακολουθεί ο συναγερμός διάρκειας 30 δευτερολέπτων που προειδοποιεί ότι το αεροσκάφος πλησιάζει επικίνδυνα στο έδαφος, ενώ ο πύργος ελέγχου της Μασσαλίας καλεί συνεχώς το πιλοτήριο του αεροσκάφους χωρίς ωστόσο να λάβει καμία απάντηση μέχρι που οι ελεγκτές χάνουν από τα ραντάρ το στίγμα του αεροσκάφους.
Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι η Ένωση Πιλότων Cockpit αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο, η συντριβή του αεροσκάφους να μην οφείλεται σε αυτοκτονία του συγκυβερνήτη.
«Το γεγονός ότι κάτι τέτοιο είναι δυνατό, δεν μπορούσαμε ως τώρα να το φανταστούμε», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Ένωσης Γιεργκ Χάντβεργκ και πρόσθεσε ότι στην ιστορία της αεροπλοΐας έχουν υπάρξει κι άλλα κρούσματα αυτοκτονιών. «Πρέπει να περιμένουμε το τελικό πόρισμα. Βεβαίως, αρκετά συνηγορούν υπέρ του σεναρίου ότι μπορεί να πρόκειται για έναν άνθρωπο ψυχικά άρρωστο», συνέχισε, αλλά προειδοποίησε να μην χαρακτηριστεί η συντριβή πρόωρα αυτοκτονία.
«Στα νέα στοιχεία των ερευνητών αυτό είναι μόνο ένα ενδιάμεσο πόρισμα. Πολλά ερωτήματα είναι ακόμη ανοιχτά. Από τη δική μας σκοπιά, είναι πιθανά και άλλα σενάρια», τόνισε.
Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο Matthias Gebauer του Der Spiegel, συμμαθητές του στην σχολή πιλότων της Λουφτχάνσα, είπαν για τον Λούμπιτς ότι το 2009 πήρε 6μηνη άδεια από την εκπαίδευση καθώς είχε καταβληθεί από την κατάθλιψη και συγκεκριμένα από αυτό που ονομάζεται «σύνδρομο εργασιακής εξουθένωσης» (burnout syndrome).
Πρόκειται για μια εμπειρία μακροχρόνιας σωματικής, συναισθηματικής και πνευματικής εξάντλησης λόγω υπερβολικού και χρόνιου άγχους.
Οργή και κατάπληξη στην πόλη απ' όπου κατάγονταν οι 16 μαθητές λυκείου που σκοτώθηκαν στη συντριβή
Ο δήμαρχος της Χάλτερν αμ Ζε και ο λυκειάρχης του σχολείου της πόλης που θρηνούν για τον θάνατο 16 μαθητών και δύο καθηγητών από τη συντριβή του Α320 της Germanwings εξέφρασαν σήμερα την "οργή" και την απορία τους για την πληροφορία ότι ο συγκυβερνήτης προκάλεσε προφανώς σκόπιμα το δυστύχημα.
"Αφού πληροφορηθήκαμε τα νέα στοιχεία (...) αναρωτιέμαι πότε θα τελειώσει ο εφιάλτης που ζούμε εδώ στο Χάλτερν αμ Ζε", δήλωσε ο δήμαρχος Μπόντο Κλίμπελ σε συνέντευξη Τύπου που μεταδόθηκε από τη γερμανική τηλεόραση.
Οι μαθητές του λυκείου και οι καθηγητές τους βρίσκονταν στην Ισπανία στο πλαίσιο μιας ανταλλαγής με Ισπανούς μαθητές και επέστρεφαν με την πτήση της Germanwings.
"Το γεγονός ότι ένας άνθρωπος μπόρεσε να προκαλέσει αυτό το δυστύχημα δίνει μια ακόμη πιο φρικτή διάσταση" στην καταστροφή, πρόσθεσε ο δήμαρχος δηλώνοντας ότι ο ίδιος είναι "κατάπληκτος, οργισμένος, άφωνος και σοκαρισμένος βαθύτατα".
Ο Ούλριχ Βέσελ, ο διευθυντής του λυκείου Γιόζεφ-Κένινγκ, είπε ότι ανακοίνωσε την είδηση στους συναδέλφους του στο σχολείο λέγοντάς τους: "τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα απ' όσο πιστεύαμε στην αρχή".
"Αν τα αίτια του δυστυχήματος ήταν μια μηχανική βλάβη, θα μπορούσαμε να φροντίσουμε το πρόβλημα αυτό να μην ξαναπαρουσιαστεί", εξήγησε ο Βέσελ. "Εξοργιζόμαστε που μια αυτοκτονία οδήγησε στον θάνατο άλλους 149 ανθρώπους", πρόσθεσε.
Ο λυκειάρχης είπε ότι δεν ενημέρωσε τους μαθητές γιατί είχαν ήδη σχολάσει όταν έγινε γνωστή η είδηση αυτή. "Δεν γνωρίζουμε τι ώθησε αυτόν τον νεαρό άνδρα, δεν ξέρουμε αν αντιλαμβανόταν το μέγεθος της απόφασής του, αν ήταν ψυχασθενής", συνέχισε.
Lufthansa: Δεν υπάρχει η παραμικρή ένδειξη για τα κίνητρα του συγκυβερνήτη
Δεν υπάρχει "η παραμικρή ένδειξη" για τους λόγους που ώθησαν τον συγκυβερνήτη του Airbus να ρίξει το αεροπλάνο στο βουνό, δήλωσε σήμερα ο Κάρστεν Σπορ, επικεφαλής της Lufthansa, θυγατρική της οποίας είναι η Germanwings. "Είμαστε αποσβολωμένοι εδώ στη Lufthansa, εδώ στη Germanwings", υπογράμμισε ο Κάρστεν Σπορ σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε στην Κολωνία (δυτική Γερμανία).
Ο επικεφαλής της Lufthansa δήλωσε ακόμη πως "κανένα σύστημα στον κόσμο δεν θα μπορούσε να εμποδίσει" την ενέργεια του συγκυβερνήτη.
"Όποια κι αν είναι τα μέτρα ασφαλείας που μπορεί να έχει κανείς σε μια εταιρεία, όσο αυστηρές κι αν είναι οι διαδικασίες, τίποτε δεν θα μπορούσε να εμποδίσει μια τέτοια μεμονωμένη πράξη", υποστήριξε κατά τη συνέντευξη Τύπου. "Κανένα σύστημα στον κόσμο δεν θα μπορούσε να εμποδίσει" μια τέτοια πράξη, επέμεινε.
Τα στελέχη της γερμανικής εταιρείας στην οποία ανήκε το Airbus A320 εξήγησαν πως έπειτα από την τρομοκρατική επίθεση της 11ης Σεπτεμβρίου η πόρτα του κόκπιτ δεν ανοίγει εξωτερικά. Αν κάποιος παραμείνει έξω από το κόκπιτ μπορεί να χτυπήσει την πόρτα ή να χτυπήσει κουδούνι, ωστόσο, όποιος βρίσκεται μέσα στο πιλοτήριο έχει τη δυνατότητα να «μπλοκάρει» την πόρτα κάτι που ενδέχεται να συνέβη στην περίπτωση του μοιραίου Airbus.
Την ίδια ώρα, ο εκπρόσωπος της Lufthansa (η μητρική εταιρεία της Germanwings) δήλωσε πως ο συγκυβερνήτης είχε διακόψει για μεγάλο χρονικό διάστημα την εκπαίδευσή του, χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει το λόγο.
Παράλληλα, δήλωσε ότι θα κάνει τα πάντα για να ξεκαθαρίσει αυτό που συνέβη, αν και συμπλήρωσε πως δεν έχει πληροφορία για τις συνθήκες της συντριβής.
Την ίδια στιγμή, πρόσθεσε ότι οι κυβερνήτες υποβάλλονται σε ετήσιες ιατρικές εξετάσεις, αλλά όχι σε ειδικά ψυχολογικά τεστ μετά την εκπαίδευση.
Ερωτηθείς για τα ψυχολογικά τεστ, ο εκπρόσωπος της γερμανικής αεροπορικής εταιρίας απάντησε πως η διαδικασία προβλέπει πολλά τέτοια τεστ κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης, ενώ είπε ότι δεν πραγματοποιείται διερεύνηση γύρω από το οικογενειακό περιβάλλον του κάθε κυβερνήτη.
Σχετικά με τα σενάρια που κυκλοφορούν για την τραγωδία, ο εκπρόσωπος της Lufthansa απέρριψε την υπόθεση της τρομοκρατικής ενέργειας.
Όσο για τη συνομιλία ανάμεσα στους δύο όσο βρίσκονταν αμφότεροι στο πιλοτήριο και όπως καταγράφηκε, δήλωσε πως ο κυβερνήτης ακούγεται να λέει στον συγκυβερνήτη «τώρα έχεις τον έλεγχο».
Δύο πρόσωπα θα βρίσκονται πάντα στο πιλοτήριο
Η ομοσπονδία των γερμανικών επιχειρήσεων της πολιτικής αεροπορίας (Bundesverband der Deutschen Luftverkehrswirtschaft e.V, BDL) ανακοίνωσε απόψε ότι σκοπεύει να επιβάλει στο άμεσο μέλλον ως κανόνα το να βρίσκονται πάντοτε στο πιλοτήριο όλων των αεροσκαφών εν πτήσει δύο πρόσωπα, μετά τη συντριβή ενός Airbus A320 της Germanwings, της θυγατρικής χαμηλού κόστους της Lufthansa, στις γαλλικές Άλπεις.
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ 27-3-2015 από directNEWS.gr πηγή: Ημερησία