Logo

«Μπλε ουρανούς και παγωμένο νερό» ανακάλυψε η NASA στον Πλούτωνα [φωτο]

pluto2 8-10-2015Σε μια νέα ανακάλυψη προχώρησε η NASA, μετά τον εντοπισμό νερού σε υγρή μορφή στον Άρη. Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία ανακοίνωσε, ότι οι πρώτες έγχρωμες φωτογραφίες από την ομίχλη της ατμόσφαιρας του Πλούτωνα, που τράβηξε το διαστημικό σκάφος New Horizons, την περασμένη εβδομάδα, αποκαλύπτουν...

μπλε ουρανούς και παγωμένο νερό.

"Ποιος θα το περίμενε ένα μπλε ουρανό στην Ζώνη του Κάιπερ; Είναι πανέμορφο", δήλωσε ο Άλαν Στερν, από το Southwest Research Institute (SwRI) του Κολοράντο, κύριος ερευνητής της αποστολής New Horizons.

Τα σταγονίδια της ομίχλης είναι πιθανόν τα ίδια γκρι ή κόκκινα, αλλά ο τρόπος με τον οποίο διαχέουν μπλε φως έχει συγκεντρώσει το ενδιαφέρον της επιστημονικής ομάδας. "Αυτή η εντυπωσιακή μπλε απόχρωση, μας μιλάει για το μέγεθος και τη σύνθεση των σωματιδίων", δήλωσε ένας άλλος ερευνητής της ομάδας, επίσης από το SwRI. "Ένας μπλε ουρανός συχνά προκύπτει από τη σκέδαση του φωτός του ήλιου μέσα από πολύ μικρά σωματίδια. Στη Γη, τα εν λόγω σωματίδια είναι μικροσκοπικά μόρια αζώτου. Στον Πλούτωνα φαίνεται να είναι μεγαλύτερα - αλλά εξακολουθούν να είναι σχετικά μικρά".

Ένα δεύτερο σημαντικό εύρημα του New Horizons ήταν πολλές μικρές, εκτεθειμένες περιοχές παγωμένου νερού στον Πλούτωνα. Στον εντοπισμό τους οδήγησαν τα δεδομένα που συλλέγονται από τον φασματογράφο Ralph του διαστημικού σκάφους.

Το Horizons βρίσκεται σε απόσταση 5 δισ. χιλιομέτρων από τη Γη και όλα τα συστήματά του λειτουργούν κανονικά.

pluto1 8-10-2015