Ο Lewis Hamilton έκανε κυριαρχική εμφάνιση στο Grand Prix Μαλαισίας και επιβραβεύτηκε με την πρώτη νίκη του για φέτος, που είναι και η...
πρώτη του νίκη στη Sepang.
Ο Nico Rosberg τερμάτισε 2ος, με τη Mercedes να παίρνει τους μέγιστους βαθμούς και να δείχνει παντοδύναμη. Ο Sebastian Vettel έκανε μια πολύ ανταγωνιστική εμφάνιση με τη Red Bull και τερμάτισε στην 3η θέση. Ακολούθησαν οι Fernando Alonso, Nico Hulkenberg, Jenson Button, Felipe Massa, Valtteri Bottas, Kevin Magnussen και Daniil Kvyat.
Εκκίνηση
Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στη στεγνή πίστα της Sepang, με τον Sergio Perez να απουσιάζει από το grid καθώς ένα πρόβλημα στο μονοθέσιο δεν του επέστρεψε να ξεκινήσει. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, οι Mercedes ξεκίνησαν καλά και έστριψαν πρώτες, με τον Hamilton μπροστά από τον Rosberg. Εκπληκτική εκκίνηση όμως έκανε ο Daniel Ricciardo, ο οποίος πέρασε και τον Alonso και τον Vettel για να στρίψει πρώτος, ενώ ο Ισπανός της Ferrari δέχτηκε επίθεση και από τον Hulkenberg.
Δεν έλειψαν όμως τα συμβάντα. Οι Bianchi και Maldonado συγκρούστηκαν και βγήκαν στην αμμοπαγίδα αλλά κατάφεραν να συνεχίσουν. Ο Kevin Magnussen χτύπησε από πίσω τον Kimi Raikkonen και του έσκισε το ελασικό, αναγκάζοντάς τον να γυρίσει αργά-αργά στα pit για μιαν απρογραμμάτιστη αλλαγή, ενώ λίγο αργότερα και ο ίδιος ο Δανός της McLaren μπήκε για να αλλάξει πτέρυγα. Λίγους γύρους αργότερα εγκατέλειψε ο Maldonado.
Ο Hamilton από την 1η θέση αμέσως άρχισε να επιτίθεται και να φτιάχνει διαφορά από τον Rosberg ενώ πιο πίσω οι Williams άρχισαν να κερδίζουν θέσεις. Ο Bottas έκανε εξαιρετική εκκίνηση και βρέθηκε στη 11άδα παρότι ξεκίνησε 18ος.
Pit stop
Από τον 11ο γύρο ξεκίνησαν τα pit stop και τα μονοθέσια έμπαιαν μέχρι και τον 15ο, κάτι που άφηνε ανοιχτό το παράθυρο για στρατηγική 2 ή 3 pit stop. Οι Mercedes τράβηξαν τη δική τους αλλαγή αργότερα από τους διώκτες τους. Ο Alonso μπήκε από τους πρώτους, προσπαθώντας να περάσει μπροστά από τον Ricciardo. Προσωρινά τα κατάφερε αλλά όταν ο Ricciardo επέστρεψε στην πίστα μετά το δικό του pit stop και βρέθηκαν δίπλα-δίπλα, δεν το έβαλε κάτω και με μια αποφασιστική κίνησε πέρασε ξανά μπροστά από τον Ισπανό της Ferrari. Στο pitwall της Scuderia έβλεπαν επίσης τον Raikkonen να ταλαιπωρείται στις τελευταίες θέσεις.
Φτάνοντας στο μέσον του αγώνα, όλα πήγαιναν καλά για τον Lewis Hamilton. Ο Βρετανός δεν αντιμετώπιζε προβλήματα και ήταν αρκετά ταχύς για να φτιάξει διαφορά μεγαλύτερη των 10 δευτερολεπτπων από τον Nico Rosberg. Οι δύο Red Bull ακολουθούσαν με τον Vettel μπροστά από τον Ricciardo, με τον Alonso στην 5η θέση και τον Hulkenberg στην 6η. Πιο πίσω, οι Williams σε παράταξη είχαν τον Massa στην 7η και τον Bottas στην 8η θέση. Button και Kvyat συμπλήρωναν τη 10άδα με τον Kobayashi να κάνει πολύ καλή εμφάνιση στην 11η θέση.
Όταν ήρθε η ώρα για το 2ο pit stop, οι στρατηγικές των οδηγών ήταν διαφορετικές. Οι Alonso και Ricciardo επέλεξαν τη σκληρή γόμα ενώ οι υπόλοιποι επέλεξαν να συνεχίσουν με τη μεσαία και να κρατήσουν τη σκληρή για το τέλος. Όλα αυτά ενώ όλοι πποετοιμάζονταν για το ενδεχόμενο βροχής στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα. Μέσα σε λίγους γύρους εγκατέλειψαν και οι δύο Sauber, με τον Sutil να σταματά στη μέση της πίστας και τον Gutierrez να παρκάρει λίγο αργότερα στο γκαράζ της ομάδας.
Μετά τα δεύτερα pit stop πάντως η κατάταξη δεν διαφοροποιήθηκε, με τη 10άδα να έχει μείνει η ίδια, ωστόσο ο Sebastian Vettel είχε φτάσει πίσω από τον Rosberg και τον πίεζε για τη 2η θέση. Στο ίδιο σημείο του αγώνα ο Alonso έπιασε τον Ricciardo και άρχισε επίσης να τον απειλεί.
Καταστροφή για Ricciardo
Όταν ο Ricciardo μπήκε για το 3ο pit stop, και ήταν ένας από τους πρώτους που το έκαναν, ο εμπρός αριστερά τροχός δεν βιδώθηκε σωσά αλλα το λάθος έγινε και του δόθηκε εντολή να φύγει. Λίγα μέτρα πιο κάτω όμως του είπαν να σταματήσει και οι μηχανικοί της Red Bull έτρεξαν για να τον σπρώξουν πίσω και να του βιδώσουν τον τρόχό. Όλο αυτό έριξε τον Αυστραλό ένα γύρο πίσω, καταστρέφοντας τον αγώνα του. Όταν ξαναβγήκε στην πίστα έσπασε και η εμπρός πτέρυγα, οπότε ξαναμπήκε στα pit και έπεσε ακόμα πιο πίσω. Έπειτα από όλα αυτά του επιβλήθηκε και ποινή στάσης 10 δευτερολέπτων γιατί του επέτρεψαν να φύγει χωρίς να έχει βιδωθεί ο τροχός. Μετά από αυτό εγκατέλειψε τον αγώνα αφού δεν είχε πλέον νόημα.
Για τους υπόλοιπους το 3ο pit stop είχε πολύ λιγότερα προβλήματα. Ο Hulkenberg πάντως ήταν σε στρατηγική 2 Pit stop και βρέθηκε στην 4η θέση, ωστόσο ο Alonso με τα φρέσκα μεσαία ελαστικά τον έφτασε πολύ γρήγορα και τον πέρασε για να πάρει εκείνος την 4η θέση. Πιο πίσω ο Button χρειάστηκε να χρησιμοποιήσει όλη την εμπειρία του για να κρατήσει πίσω του τον Felipe Massa. Ακολουθούσαν οι Bottas και Magnussen ενώ στη 10άδα είχε μπει ο Daniil Kvyat. Πιο πίσω ο Kimi Raikkonen είχε φτάσει μέχρι τη 12η θέση και προσπαθούσε με ένταση να μπει στη 10άδα, αν και απείχε αρκετά από αυτήν.
Στους τελευταίους γύρους ο Massa άκουσε ένα γνώριμο μήνυμα στον ασύρματο, με την ομάδα να του λέει ότι ο Bottas είναι ταχύτερος και ότι δεν πρέπει να τον εμποδίσει όταν τον φτάσει για να τον περάσει. Ο Massa αγνόησε την εντολή και αμύνθηκε της θέσης του στην επίθεση του Bottas, καταφέρνοντας τελικά να τερματίσει μπροστά του.
Ο Lewis Hamilton λίγο ενδιαφερόταν για το τι γίνεται πίσω του και πέρασε πρώτος τη γραμμή του τερματισμού, για να πάρει τη νίκη και να ανοίξει το φετινό του λογαριασμό, που αναμένεται να είναι μακρύς. Πίσω του ο Nico Rosberg συμπλήρωσε το 1-2 της Mercedes ενώ ο Sebastian Vettel ανέβηκε στο βάθρο των νικητών. Ο Fernando Alonso πήρε την 4η θέση και ακολούθησαν οι Nico Hulkenberg, Jenson Button, Felipe Massa, Valtteri Bottas, Kevin Magnussen και Daniil Kvyat.
Επόμενος αγώνας το GP Μπαχρέιν σε μία εβδομάδα, το 3ήμερο 4-6 Απριλίου.
Δηλώσεις Κυριακής GP Μαλαισίας
Μετά το τέλος του δεύτερου αγώνα της χρονιάς στη Sepang, οι άνθρωποι των ομάδων άρχισαν πυρετωδώς το πακετάρισμα, οι οδηγοί μίλησαν για το πώς είδαν τον αγώνα μέσα από το κόκπιτ και οι επικεφαλής των ομάδων για το τι έβλεπαν από το pitwall.
Sauber
Adrian Sutil 18ος: Στον τελευταίο μου γύρο έχασα δύναμη και ξαφνικά το μονοθέσιο έσβησε. Δεν γνωρίζω τι συνέβη, και πρέπει να το αναλύσουμε. Είναι κρίμα. Πολλά πράγματα δεν δουλεύουν σωστά αυτή τη στιγμή, οπότε πρέπει να μάθουμε απ’ αυτά. Σε γενικές γραμμές ο ρυθμός μας ήταν πολύ αργός και το επίπεδο πρόσφυσης χαμηλό. Αυτό ήταν ασυνήθιστο για μας και δεν το περιμέναμε. Θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε πάνω σ’ αυτό το πρόβλημα που έχουμε και θα επιστρεψουμε πιο δυνατοί για τους επόμενους αγώνες. Δεν έχουμε πολύ χρόνο μέχρι το Μπαχρέιν, γι’ αυτό δεν περιμένουμε να έχουμε πολλές αναβαθμίσεις εκεί. Παρόλα αυτά, για τους επόμενους αγώνες έχουμε ένα πρόγραμμα που δουλεύουμε ώστε να βελτιωθούμε.
Esteban Gutierrez – 17ος: Μετά από ένα μεγάλο stint, έκανα ένα pitstop και δεν μπορούσα να βάλω την πρώτη ταχύτητα. Προσπάθησα πολλές φορές αλλά δεν δούλεψε και έτσι δεν υπήρχαν πολλά που μπορούσα να κάνω. Στο τέλος κάναμε ένα βήμα μπροστά το Σαββατοκύριακο. Προφανώς δεν ήταν καλός αγώνας, αλλά πρέπει να συνεχίσουμε να είμαστε αισιόδοξοι. Πρέπει να λύσουμε τα προβλήματά μας ώστε να είμαστε σταθεροί και αξιόπιστοι στην πίστα χωρίς προβλήματα. Έχουμε μεγάλη σεζόν μπροστά μας και είμαι σίγουρος πως μπορούμε να βελτιωθούμε.
Williams
Valtteri Bottas – 8ος: Νομίζω ότι πρέπει να είμαστε χαρούμενοι σήμερα, καθώς η μετακίνηση από την 18η στην 8η θέση είναι ένα καλό αποτέλεσμα και έχουμε περισσότερους βαθμούς. Το μονοθέσιο δεν ήταν τόσο ανταγωνιστικό αυτό το Σαββατοκύριακο όπως στη Μελβούρνη, αλλά η ομάδα έκανε ένα πολύ καλό και παραγωγικό μονοθέσιο που φαίνεται πως μπορεί να παλεύει μέσα στους 10 πρώτους. Είχα πολύ καλή εκκίνηση, ανεβαίνοντας 6 θέσεις στον πρώτο γύρο και από εκεί και έπειτα με το ρυθμό να είναι καλός μπόρεσα να ανέβω περισσότερες θέσεις χωρίς πολύ δυσκολία χρησιμοποιώντας τη δική μας δυναμική γραμμή ταχύτητας στις ευθείες. Οι κατατακτήριες έδειξαν πως υπάρχουν αρκετά μέρη του μονοθεσίου που χρειάζονται δουλειά, αλά η αρχή της σεζόν ήταν ενθαρρυντική για μας.
Felipe Massa – 7ος: Το ότι έχουμε και τα 2 μονοθέσια στους βαθμούς είναι ένα θετικό αποτέλεσμα για την ομάδα. Είχα μια πολύ καλή εκκίνηση και ανέβηκα μερικές θέσεις στον πρώτο γύρο, αλλά η πρόοδός μου σταμάτησε για λίγο από τη McLaren του Magnussen στο πρώτο stnt που είχε καλή πρόσφυση στην τελευταία στροφή και δυσκολεύτηκα να τον προσπεράσω. Επίσης είχα το ίδιο πρόβλημα αργότερα στον αγώνα με τον Jenson καθώς μπορούσα να πλησιάσω στα τελευταία στάδια, με καλύτερα ελαστικά αλλά δεν μπορούσα να προσπεράσω. Συνολικά δεν πιστεύω πως αυτή η πίστα μας ταιριάζει, οπότε πήγαμε καλά τερματίζοντας στις θέσεις που τερματίσαμε και είμαι σίγουρος πως μπορούμε να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί στο Μπαχρέιν.
Lotus
Romain Grosjean – 11ος: Η 11η θέση είναι καλή για όλους και στο Enstone και εδώ στην πίστα και όπως και για μένα επίσης. Το να τερματίσουμε τον αγώνα ήταν ο πρώτος μας στόχος και στη συνέχεια θέλαμε να δούμε πού βρισκόμαστε ανάμεσα στα μονοθέσια. Δεν είναι ακόμα τέλειο αλλά είναι ωραία να είμαστε σ’ αυτή τη θέση σ’ αυτό το στάδιο. Είχα μεγάλη απώλεια κάθετης δύναμης 8 περίπου γύρους πριν το τέλος, ιδίως στο πίσω μέρος του μονοθεσίου, που έκανε τα πράγματα δυσκολότερα, ιδιαίτερα όταν έπρεπε να υπερασπιστώ τη θέση μου. Χωρίς αυτό το πρόβλημα, είμαι σίγουρος πως μπορούσαμε να είχαμε τερματίσει ψηλότερα. Είναι ωραία που επέστρεψα και κοντά στους βαθμούς, οπότε είναι θετική μέρα για όλους μας. Ήταν μια καλή μάχη στο τέλος. Θυμόμουν τις παλαιότερες μάχες μας για να βεβαιωθώ πως ο Kimi δεν θα με περάσει
Pastor Maldonado – 21ος: Μετά την εκκίνηση χάναμε δύναμη και αυτό θα πρέπει να το ερευνήσουμε αργότερα ώστε να δούμε ποιο είναι το πρόβλημα και να αναλύσουμε τα δεδομένα. Το πρόβλημα με ανάγκασε να εγκαταλείψω ώστε να προστατέψω τον κινητήρα. Παρόλα αυτά, αυτό το Σαββατοκύριακο ήταν σαφώς ένα βήμα μπροστά. Από το Σάββατο, μπορούσαμε να τρέξουμε περισσότερο με το μονοθέσιο και ο Romain κατάφερε να τερματίσει τον αγώνα. Σήμερα προφανώς δεν ήταν τόσο καλά για μένα, αλλά δεν είμαστε οι μόνοι με προβλήματα τόσο νωρίς στη σεζόν. Αυτό έχει να κάνει με όλα τα περίπλοκα πακέτα στο μονοθέσιο, αλλά έχουμε μάθει αρκετά αυτό το Σαββατοκύριακο και θα σημειώσουμε πρόοδο για το επόμενο.
Αποτελέσματα GP Sepang - Μαλαισία
Θ. | N. | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφ. | <> | P | S1 | S2 | S3 | |
1 | 44 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:45.390 | 0.000 | 0.000 | 3 | 26.292 | 35.900 | 43.198 | |
2 | 6 | Nico Rosberg | MERCEDES | 1:48.270 | 17.300 | 17.300 | 3 | 26.157 | 38.502 | 43.611 | |
3 | 1 | Sebastian Vettel | RED BULL | 1:44.899 | 24.500 | 7.200 | 3 | 26.629 | 35.538 | 42.732 | |
4 | 14 | Fernando Alonso | FERRARI | 1:45.663 | 35.900 | 11.400 | 3 | 26.660 | 36.103 | 42.900 | |
5 | 27 | Nico Hulkenberg | FORCE INDIA | 1:48.604 | 47.100 | 11.200 | 2 | 26.835 | 37.512 | 44.257 | |
6 | 22 | Jenson Button | MCLAREN | 1:47.086 | 83.600 | 36.400 | 3 | 26.577 | 36.487 | 44.022 | |
7 | 19 | Felipe Massa | WILLIAMS | 1:46.950 | 85.000 | 1.300 | 3 | 26.926 | 36.709 | 43.315 | |
8 | 77 | Valteri Bottas | WILLIAMS | 1:47.030 | 85.500 | 0.400 | 3 | 26.912 | 37.004 | 43.114 | |
9 | 20 | Kevin Magnussen | MCLAREN | 1:49.665 | 1 L | 23.800 | 3 | 27.051 | 38.892 | 43.722 | |
10 | 26 | Daniil Kvyat | TORO ROSSO | 1:50.986 | 1 L | 26.900 | 3 | 28.098 | 37.801 | 45.087 | |
11 | 8 | Romain Grosjean | LOTUS | 1:49.006 | 1 L | 2.200 | 3 | 27.440 | 37.209 | 44.357 | |
12 | 7 | Kimi Raikkonen | FERRARI | 1:48.819 | 1 L | 0.100 | 3 | 27.239 | 37.947 | 43.633 | |
13 | 10 | Kamui Kobayashi | CATERHAM | 1:51.848 | 1 L | 40.000 | 2 | 27.302 | 37.902 | 46.644 | |
14 | 9 | Marcus Ericsson | CATERHAM | 1:51.624 | 2 L | 51.600 | 3 | 28.125 | 37.949 | 45.550 | |
15 | 4 | Max Chilton | MARUSSIA | 1:48.964 | 2 L | 0.100 | 3 | 27.506 | 37.139 | 44.319 | |
16 | 3 | Daniel Ricciardo | RED BULL | 7 L | 5 L | 6 | 26.921 | 36.262 | STOP | ||
17 | 21 | Esteban Gutierrez | SAUBER | 21 L | 14 L | 3 | |||||
18 | 99 | Adrian Sutil | SAUBER | 24 L | 3 L | 2 | 27.556 | 37.005 | STOP | ||
19 | 25 | Jean-Eric Vergne | TORO ROSSO | 38 L | 14 L | 3 | 54.166 | 40.633 | STOP | ||
20 | 17 | Jules Bianchi | MARUSSIA | 48 L | 10 L | 2 | 29.748 | 39.103 | STOP | ||
21 | 13 | Pastor Maldonado | LOTUS | 49 L | 1 L | 1 | |||||
22 | 11 | Sergio Perez | FORCE INDIA | 0.000 | 0.000 | 0 |
ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΟΔΗΓΩΝ | ||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Θ | Οδηγός | Βαθμοί | ||||||||||||||||||||
1 | Nico Rosberg | 43 | 25 | 18 | ||||||||||||||||||
2 | Lewis Hamilton | 25 | 0 | 25 | ||||||||||||||||||
3 | Fernando Alonso | 24 | 12 | 12 | ||||||||||||||||||
4 | Jenson Button | 23 | 15 | 8 | ||||||||||||||||||
5 | Kevin Magnussen | 20 | 18 | 2 | ||||||||||||||||||
6 | Nico Hulkenberg | 18 | 8 | 10 | ||||||||||||||||||
7 | Sebastian Vettel | 15 | 0 | 15 | ||||||||||||||||||
8 | Valtteri Bottas | 14 | 10 | 4 | ||||||||||||||||||
9 | Kimi Raikkonen | 6 | 6 | 0 | ||||||||||||||||||
10 | Felipe Massa | 6 | 0 | 6 | ||||||||||||||||||
11 | Jean-Eric Vergne | 4 | 4 | 0 | ||||||||||||||||||
12 | Daniil Kvyat | 3 | 2 | 1 | ||||||||||||||||||
13 | Sergio Perez | 1 | 1 | 0 | ||||||||||||||||||
14 | Romain Grosjean | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
15 | Adrian Sutil | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
16 | Esteban Gutierrez | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
17 | Max Chilton | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
18 | Kamui Kobayashi | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
19 | Marcus Ericsson | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
20 | Jules Bianchi | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
21 | Pastor Maldonado | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
22 | Daniel Ricciardo | 0 | - | 0 | ||||||||||||||||||
ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ | ||||||||||||||||||||||
Θ | Ομάδα | Βαθμοί | ||||||||||||||||||||
1 | Mercedes | 68 | 25 | 43 | ||||||||||||||||||
2 | McLaren-Mercedes | 43 | 33 | 10 | ||||||||||||||||||
3 | Ferrari | 30 | 18 | 12 | ||||||||||||||||||
4 | Williams-Mercedes | 20 | 10 | 10 | ||||||||||||||||||
5 | Force India-Mercedes | 19 | 9 | 10 | ||||||||||||||||||
6 | Red Bull-Renault | 15 | - | 15 | ||||||||||||||||||
7 | Toro Rosso-Renault | 7 | 6 | 1 | ||||||||||||||||||
8 | Sauber-Ferrari | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
9 | Lotus-Renault | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
10 | Caterham-Renault | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
11 | Marussia-Ferrari | 0 | 0 | 0 |
ΑNΑΡΤΗΘΗΚΕ 30-3-2014 από directNEWS.gr πηγή: msfree
σχετικά θέματα:
Formula 1: Pole posistion o Lewis Hamilton στη βρεγμένη πίστα Sepang της Μαλαισίας [βίντεο]
Formula 1: Νίκη σε ρυθμό βόλτας ο Nico Rosberg στο Albert Park της Αυστραλίας [βίντεο]
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ 30/03/14 από directNEWS.gr